Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Doğan Sağlığında Güncel Yaklaşımlar | EBP 505 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yenidoğan sorunlarının önlenmesine ve sağlığın geliştirilmesine yönelik kanıt temelli güncel yaklaşımlar doğrultusunda bilgi ve becerisini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Yenidoğanın özellikleri ve değerlendirilmesi, Sağlıklı ve riskli yenidoğanın bakımı, yenidoğanın beslenmesi , kanıt temelli ebelik uygulamaları, ebeveyn-bebek bağlanması, yenidoğan resüsitasyonu |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yenidoğan sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları bilir ve gerçekleştirir. | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
2 | Aile merkezli ve Aile entegre bakımın önemini kavrar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Sağlıklı yenidoğanı ve bakım önceliklerini tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | İntrauterin büyüme gelişme geriliğininde bakım ilkelerini tanımlar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Miyadından önce ve sonra doğan bebeklerin özelliklerini tanımlar ve bakımını yapar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Yenidoğan sorunları ve bu durumlarda yaklaşımı tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Neonatoloji Giriş- Dünyada ve Ülkemizde Yenidoğan Sağlığının Durumu | |
2 | Doğum Odasında Yenidoğanın Bakımı | |
3 | Yenidoğan Uterusun Dışında Yaşam Adaptasyonu - Yenidoğanda Isı Kontrolü | |
4 | Yenidoğan Değerlendirilmesi | |
5 | Yenidoğanın Kanıt Temelli Cilt Bakımı | |
6 | Yenidoğanlarda Hastane Enfeksiyonların Kontrolü | |
7 | Sağlıklı Yenidoğanın Bakımı | |
8 | Anne sütü ,Emzirme | |
9 | Yenidoğanın Beslenmesi | |
10 | Yenidoğanda Taramalar Ve Ebenin Rolleri | |
11 | Kanguru Bakımına Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar | |
12 | Yüksek Riskli Yenidoğanlar ve Bakımı | |
13 | Ebeveyn –bebek bağlanması | |
14 | Yenidoğan Resüsitasyonu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
1- Meeks M, Hallsworth M, Yeo H. (2012). Yenidoğan Hemşireliği, Rota Tıp Kitabevi, Ankara.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme | X | |||||
2 | Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme | X | |||||
3 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme | X | |||||
4 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme | X | |||||
7 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme | X | |||||
8 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yenidoğan sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları bilir ve gerçekleştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
2 | Aile merkezli ve Aile entegre bakımın önemini kavrar | 5 | 5 | ||||||
3 | Sağlıklı yenidoğanı ve bakım önceliklerini tanımlar | 5 | 5 | ||||||
4 | İntrauterin büyüme gelişme geriliğininde bakım ilkelerini tanımlar | 5 | |||||||
5 | Miyadından önce ve sonra doğan bebeklerin özelliklerini tanımlar ve bakımını yapar. | 5 | 5 | ||||||
6 | Yenidoğan resüsitasyonunu tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
7 | Yenidoğan sorunları ve bu durumlarda yaklaşımı tanımlar | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |