Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Dönüşüm: Yönetim, Teknoloji ve Organizasyon | ISE 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İHSAN HAKAN SELVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İHSAN HAKAN SELVİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
Dijital Dönüşümün ögelerini oluşturan robotik, yapay zekâ, büyük veri, artırılmış gerçeklik, eklemeli üretim, nesnelerin interneti, bulut bilişim, siber güvenlik teknolojileri hakkında bilgi vermek, bu kapsamında geliştirilen yeni teknolojiler ve yöntemler hakkında bilgi vermek, hem teorik hem de pratikteki uygulamaların ve uygulamada elde edilen tecrübelerin paylaşılarak, Dijital Dönüşümün İmalat ve Hizmet Sektörüne uygulanabilirliğini sağlamak.
|
Dersin İçeriği |
Endüstriyel devrimler tarihi, Siber Fiziksel Sistemlerin tanınması, Nesnelerin İnterneti ve kavramsal bütünlük, Bulut Bilişim Sistemleri, Büyük Veri Analizi, Bilişim Teknolojileri ( BT ) ve Dijital Dönüşüm, Yapay Zeka teknolojileri ve Gömülü Sistemler, Otonom Sistemler ve Merkezileştirilmeyen Karar Verme süreçleri, Uygulama, Zeki Fabrika, Dijital Ekosistem oluşumu ve Akıllı üretim sistemleri, Makineden Makineye İletişim, Birlikte çalışabilirlik, Bilgi şeffaflığı ve Teknik destekleme, Sanal Gerçeklik, Endüstri 4.0 Uygulamaları, Endüstri 4.0 ve Mühendislik Yapısal Bütünlüğü ve sonrası
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endüstri 4.0 kavramlarını hakkında bilgi sahibi olur | Beyin Fırtınası, | |
2 | Endüstri 4.0 teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, | |
3 | Endüstri 4.0 uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstriyel devrimler tarihi | |
2 | Siber Fiziksel Sistemler | |
3 | Nesnelerin İnterneti | |
4 | Bulut Bilişim Sistemleri | |
5 | Büyük Veri Analizi | |
6 | Bilişim Teknolojileri ( BT ) ve Dijital Dönüşüm | |
7 | Bilişim Teknolojileri ( BT ) ve Dijital Dönüşüm | |
8 | Bilişim Teknolojileri ( BT ) ve Dijital Dönüşüm | |
9 | Yapay Zeka teknolojileri ve Gömülü Sistemler | |
10 | Otonom Sistemler ve Merkezileştirilmeyen Karar Verme süreçleri | |
11 | Zeki Fabrika, Dijital Ekosistem oluşumu ve Akıllı üretim sistemleri | |
12 | Makineden Makineye İletişim, Birlikte çalışabilirlik | |
13 | Bilgi şeffaflığı ve Teknik destekleme ve Sanal Gerçeklik | |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yapay zeka algoritmaları kullanarak farklı alanlara özgü projeler ya da sistemler üretebilir. | ||||||
8 | Farklı bilişim sistemlerini tasarım, modelleme ve analiz yeteneğine sahip olur, ilgili yöntemleri ve araçları kullanabilir. | ||||||
9 | İlgili alanlarda bilimsel yayın yapabilir, ilgili projelerde görev alabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Endüstri 4.0 kavramlarını hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||
2 | Endüstri 4.0 teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||
3 | Endüstri 4.0 uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |