Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cezaevlerinde Manevi Danışmanlık ve Rehberlik | MDR 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Cezaevlerinde gerçekleştirilen manevi danışmanlık ve rehberlik hizmetleri ve uygulamaları hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Dini danışmanlığın tanımı ve tarihi, Dini danışmanlığın önemi ve gerekçesi, Türkiye cezaevlerinde manevi danışmanlığın imkânı, Diyanet kurumunun cezaevlerinde manevi danışmanlık ve rehberlik hizmetleri, Hapishanelerde din ve ahlak eğitimi, Ceza infaz kurumlarında manevi danışmanlık ve rehberlik hizmetlerinde vaka örnekleri, Kadın hükümlülerde manevi yönelim. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dini Danışmanlığın Tanımı ve Tarihi | |
2 | Dini Danışmanlığın Önemi ve Gerekçesi | |
3 | Türkiye'de Cezaevlerinde Manevi Danışmanlığın İmkânı | |
4 | Diyanetin Cezaevlerinde Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri | |
5 | Ceza İnfaz Kurumlarında Din ve Ahlak Eğitimi | |
6 | Ceza İnfaz Kurumlarında Manevi Danışmanlık ve Rehberlik Vaka Örnekleri | |
7 | Ceza İnfaz Kurumlarında Dini Danışmanlık ve Rehberliğe Dünyadan Örnekler (Almanya, Arnavutluk vb.) | |
8 | Ara sınav | |
9 | Suçlu Bireylere Yönelik Dini Danışmanlık | |
10 | Suçluların Topluma Uyum Sağlaması ve Rehabilitasyon | |
11 | Kadın Hükümlülerin Manevi Yönelimi ve Dini Danışmanlık | |
12 | Manevi Danışmanlık Açısından Hapishane: Hz. Yusuf Örneği | |
13 | Suçluluk Psikolojisi ve Danışmanlık | |
14 | Suçluluk Psikolojisi Danışmanlık ve Maneviyat İlişkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Altaş, N. (2000). Dini Danışmanlığın Teorik Temelleri. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fak. Dergisi, 41: Ankara. Özdemir, Ş. (2008). Cezaevi Din Hizmetlerinin Temel Problemleri. DİB. I. Din Hizmetleri Sempozyumu: Ankara. Zengin & Tınaz & Ayten. (ed.) (2019). Cezaevlerinde Manevi Danışmanlık ve Rehberlik. Dem: İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gelişim psikolojisi, gelişim dönemleri ve özellikleri ve ruh sağlığı ve ruhsal problemlere ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir | X | |||||
2 | Manevi danışmanlık ve rehberliğin gerektirdiği düzeyde temel dini bilgiler ve Tasavvuf, İslam Felsefesi ve Kelam gibi İslami düşüncenin temel elemanlarına hakimdir | X | |||||
3 | Manevi danışmanlık ve rehberlik konusundaki mesleki etik ilkeleri bilmek ve meslek hayatında bunlara taviz vermeden uymak | X | |||||
4 | Manevi danışmanlık ve rehberliği farklı bağlamlarda (hastane, ceza infaz evleri vb.) o bağlamların koşullarına ve danışanın özelliklerine göre uygulayabilme | X | |||||
5 | Manevi danışmanlık ve rehberlik ile ilgili literatüründe yer alan kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmaları takip edebilme ve bu alanda belirli düzeyde araştırma yapabilme | X | |||||
6 | Genelde seküler danışmanlıkta ve özelde manevi bakım ve danışmanlıktaki yaklaşım ve kuramları tanıma ve kendi sorumluluk alanında olanları uygulayabilme | X | |||||
7 | Farklı kültür, inanç, düşünce ve demografik yapıların farkında olma ve manevi danışmanlık uygulamasında bu konuları dikkate alarak ön yargılardan kaçınma | X | |||||
8 | Manevi danışmanlığın temel hedefinin danışanların öznel ve nesnel iyiliklerini sağlama ve morallerini yüksek tutmak olduğu bilinci ile hareket etme | X | |||||
9 | Dinin bilgi, inanç, duygu, etki ve davranış boyutlarını etik ilkelere bağlı olarak ve danışanın isteği çerçevesinde manevi bakım ve danışma ilişkisi içinde etkili bir biçimde kullanabilme | X | |||||
10 | Geleneksel ve çağdaş teolojik düşünme biçimlerini tanıma ve bunları danışanlarıyla manevi bakım ve danışmanlık uygulamasında kullanabilme | X | |||||
11 | Bir manevi danışman adayı olarak kendi kişisel gelişimini takip etme ve düzenli olarak güçlü ve zayıf yönleri konusunda farkındalığını gözden geçirme alışkanlığı kazanma | X | |||||
12 | Manevi danışmanlık ve rehberliğin ne olduğunu kavrama ve onu diğer bakım yönelimli iletişim biçimlerinden ayıran özellikleri kavrama | X | |||||
13 | Başlangıcından sonlandırılıncaya kadar bir manevi danışmanlık görüşmesini, tüm süreçleri ve aşamalarıyla birlikte etkili bir şekilde yürütebilme ve sonlandırabilme | X | |||||
14 | Danışma görüşmesinde genel olarak iyi bir nitel ortam yaratma (olumlu kabul, saydamlık ve empati) | X | |||||
15 | Danışmada danışma becerilerini (dinleme, aynalama vb.) iyi düzeyde kullanma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|