Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Halkla İlişkiler HID 607 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilere halkla ilişkilerin nasıl bir stratejik yönetim fonksiyonu olarak kullanılabileceğini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, halkla ilişkiler alanında stratejik düşünme ve planlama becerilerini geliştirmeye odaklanır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla ilişkiler stratejilerini sıralar Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Strateijk halkla ilişkiler taktiklerini kavrar Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Stratejik halkla ilişkiler olarak kriz yönetimi-1
3 Stratejik halkla ilişkiler olarak kriz yönetimi-2
4 Stratejik halkla ilişkiler olarak propaganda-1
5 Stratejik halkla ilişkiler olarak propaganda-2
6 Stratejik halkla ilişkiler olarak sponsorluk-1
7 Stratejik halkla ilişkiler olarak sponsorluk-2
8 Ara sınav
9 Stratejik halkla ilişkiler olarak kurumsal sosyal sorumluluk-1
10 Stratejik halkla ilişkiler olarak kurumsal sosyal sorumluluk-2
11 Stratejik halkla ilişkiler olarak çevrim içi ortamlar-1
12 Stratejik halkla ilişkiler olarak çevrim içi ortamlar-2
13 Öğrenci sunumları-1
14 Öğrenci sunumları-2
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Austin, E. W., Pinkleton, B., & Pinkleton, B. E. (2006). Strategic public relations management: Planning and managing effective communication programs. Routledge.

Smith, R. D. (2020). Strategic planning for public relations. Routledge.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler kuramlarını sıralar. X
2 Stratejik yönetimin önemini kavrar. X
3 Hedef kitlenin önemini kavrar. X
4 Reklam stratejilerinin önemini kavrar. X
5 Kurumsal yönetimin önemini kavrar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Halkla ilişkiler stratejilerini sıralar 5 5 5 3 5
2 Strateijk halkla ilişkiler taktiklerini kavrar 5 5 5 3 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Proje / Tasarım 1 12 12
Kısa Sınav 1 7 7
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6