Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Çalışma Yöntemleri ve Ergonomi | ADS 108 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere; ağız diş sağlığı teknikerleri için ergonomik çalışma prensiplerini, diş hekimi yardımcısının amacı ve sorumluluklarını, muayenehanede kullanılan araçları ve dört elli diş hekimliğinin nasıl yapılacağını ve muayenehane düzenini öğretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders, ergonominin tanımı, diş hekimliğinde ergonomi, diş hekimliği yardımcısının görev ve sorumlulukları, diş hekimliği yardımcılığında ergonomi , muayenehanede kullanılan araçlar, muayenehane düzeni, dört elli diş hekimliği, çalışma düzeni, ağız diş sağlığı yardımcılığı-hekim-laboratuvar ilişkisi, ergonomik prensipler; konularını içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme | ||
2 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. | ||
3 | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme | ||
4 | Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme | ||
5 | Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergonominin tanımı, amacı ve tarihçesi. | |
2 | Ergonominin temel elemanları ve ergonomide insan faktörü. | |
3 | Kasların yapısı | |
4 | Diş hekiminin çalışma pozisyonları | |
5 | Ergonomik çalışma kuralları ve dört elle çalışma prensibi. | |
6 | Dört elli yaklaşımda hekim yardımcısının görevleri. | |
7 | Dört elli yaklaşımda hekim yardımcısının görevleri. | |
8 | Dört elli çalışma prensibinde etkinlik bölgeleri. | |
9 | Ara sınav | |
10 | Ünite ve parçaları | |
11 | Laboratuvar ve çalışma ofisi ergonomisi | |
12 | Laboratuvar ve çalışma ofisi ergonomisi | |
13 | Fiziki çevre şartları | |
14 | Fiziki çevre şartları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ders Notları / Kitaplar: Diş Hekimliğinde Ergonomi ve Muayenehane Yönetimi, Kerem Engin Akpınar,, Cumhuriyet Ü. Yayınları Diğer Kaynaklar: Lippincott W, Wikings G. Comprehensive dental assisting. 1st edition, Wolters Kluwer, China, 2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili terimleri açıklar. | X | |||||
3 | Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | X | |||||
5 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar. | X | |||||
8 | Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
11 | Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme | |||||||||||
2 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme. | |||||||||||
3 | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata ve etik kurallara uygun davranabilme | |||||||||||
4 | Alanı ile ilgili bilgi,beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak ifade edebilme | |||||||||||
5 | Alan terminolojisini etkin olarak kullanabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 11 | 1 | 11 |
Toplam İş Yükü | 13 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0,52 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |