Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi Terminoloji | MYO 149 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Hareket sistemi, solunum sistemi, gastrointestinal sistem, sinir sistemi, dolaşım sistemi, ürogenital sistem, endokrin sistem ve duyu organları ile ilgili tıbbi terimlerin ayırt edilmesi, doğru biçimde telaffuz edilmesi, yazılması ve kullanabilmesi için gerekli bilgi, beceri ve yeterlikleri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Tıbbi terminolojiye ilişkin temel bilgiler ve insan vücudunu oluşturan hareket, dolaşım, solunum, sindirim, ürogenital, sinir, endokrin ve duyu sistemlerine ilişkin terimler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel hastalık adlarını ve tıp literatüründe sık kullanılan tıbbi terimleri öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Tıbbi terimleri doğru olarak telaffuz eder. | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
3 | Tıbbi terimlerde kullanılan kökler, önekler ve sonekleri kavrar. | ||
4 | Hareket sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | ||
5 | Dolaşım sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri öğrenir. | ||
6 | Solunum sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
7 | Sindirim sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri kavrar | ||
8 | Ürogenital sistem normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | ||
9 | Sinir sistemi, endokrin sistemi ve duyu organlarının anatomik yapısı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıbbi terminolojiye giriş | |
2 | Tıbbi terimlerde temel öğeler | |
3 | Tıbbi terimlerde temel öğeler | |
4 | Terim çeşitleri | |
5 | Tanısal terimler | |
6 | İlaç bilgisine ilişkin terimler | |
7 | Hareket sistemi terimleri | |
8 | Kan ve dolaşım sistemi terimler | |
9 | Solunum sistemi terimler | |
10 | Sindirim sistemi terimleri | |
11 | Ürogenital sistem terimleri | |
12 | Sinir sistemi, | |
13 | Endokrin sistemi terimleri | |
14 | Duyu organları terimleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Ekinci, S., ve Hatipoğlu, H.G.Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Ankara, 2011. 2. Mutuş, R., Pehlevan F. Sağlık Bilimleri İçin Tıbbi Terminoloji, Ankara Nobel ,2019. 3. T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2525 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1496 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili terimleri açıklar. | X | |||||
3 | Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | X | |||||
5 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar. | ||||||
8 | Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
9 | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
11 | Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel hastalık adlarını ve tıp literatüründe sık kullanılan tıbbi terimleri öğrenir | 5 | 5 | |||||||||||||||
2 | Tıbbi terimleri doğru olarak telaffuz eder. | |||||||||||||||||
3 | Tıbbi terimlerde kullanılan kökler, önekler ve sonekleri kavrar. | |||||||||||||||||
4 | Hareket sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | |||||||||||||||||
5 | Dolaşım sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri öğrenir. | |||||||||||||||||
6 | Solunum sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri açıklar. | |||||||||||||||||
7 | Sindirim sistemi normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri kavrar | |||||||||||||||||
8 | Ürogenital sistem normal anatomik yapı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri tanımlar. | |||||||||||||||||
9 | Sinir sistemi, endokrin sistemi ve duyu organlarının anatomik yapısı ve hastalıklarına ilişkin sık kullanılan terimleri öğrenir. | 5 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |