Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Disiplinlerarası Müzik Bilimi Çalışmaları | MZB 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Müzik Bilimi alan araştırmalarına, Disiplinlerarası bir yaklaşımla, bilimsel ve kültürel çalışmalar ekseninde farklı bakış açılarını irdeleyici, sorgulayıcı bir yöntemle zenginlik kazandırmak amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Öğrencilerden, metin analizi, deneysel çalışma, vaka analizi, etnografik inceleme vb konuların farklı disiplinlerde işlenme şekilleri ve müzik bilimi alanı ile yapılan ortak çalışmaları bilimsel ve etik düzeyde incelemeleri istenecektir. Dersin nihai hedefi, edinilen bilgiler çerçevesinde öğrencilerin disiplinler arası çalışmalar yaparak raporlaştırmalarını sağlamaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Disipliner müzik incelemeleri ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kurabilmesi, | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Disiplinlerarası çalışmalar ile müzik incelemesi arasındaki bağlantıyı kavrayabilmesi, | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnterdisipliner bir inceleme alanı olarak Müziğin Kültürel Çalışmaları | |
2 | İnterdisipliner bir inceleme alanı olarak Müziğin Kültürel Çalışmaları | |
3 | Popüler Kültür, Kitle Kültürü | |
4 | Popüler Kültür, Kitle Kültürü | |
5 | Müzikte Anlam | |
6 | Müzikte Anlam | |
7 | Müzikte Estetik, Simgesel ve Pragmatik Anlam | |
8 | Müzikte Estetik, Simgesel ve Pragmatik Anlam | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Müzik ve psikoloji eksenli çalışmalar | |
11 | Müzik ve sosyoloji eksenli çalışmalar | |
12 | Müzik ve pedagoji ve andragoloji eksenli çalışmalar | |
13 | Müzik ve sağlık eksenli çalışmalar | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Clayton, Martin (ed.) (2003) The cultural Study of Music, Routledge Pub. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Disipliner müzik incelemeleri ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kurabilmesi, | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 |
2 | Disiplinlerarası çalışmalar ile müzik incelemesi arasındaki bağlantıyı kavrayabilmesi, | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 2 | 30 | 60 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |