Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alan Dersi | TMB 803 | 3 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | -- |
Önerilen Seçmeli Dersler | -- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FERDİ KOÇ, Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, Doç.Dr. SAFİYE ŞEYDA ERDAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel bir araştırmanın yöntem ve tekniklerini öğrenerek Türk müziği araştırmalarında bu yöntem ve teknikler ile bilimsel müzik araştırmaları yapabilmeyi gerçekleştirmek.. |
Dersin İçeriği | Türk Müziği araştırmalarında Bilimsel yöntem ve tekniklerin kullanılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırmanın ne demek olduğunu öğrenir. | ||
2 | Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını öğrenir. | ||
3 | Bilimsel bir araştırmanın türlerini öğrenir. | ||
4 | Bilimsel bir araştırmanın yöntemlerini öğrenir. | ||
5 | Literatür taramayı öğrenir. | ||
6 | Rapor hazırlamayı öğrenir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma nedir | Prof.Dr.Niyazi Karasar: Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
2 | Araştırma süreci nelerden oluşur? | |
3 | Araştırma çeşitleri nelerdir? | |
4 | Nicel araştırma | |
5 | Nitel araştırma | |
6 | Bilimsel araştırmada dikkat edilmesi gerekenler | |
7 | Konu belirlemek | |
8 | Konuyu sınırlandırmak | |
9 | Literatür taraması | |
10 | Veri toplama araçları ve not almak | |
11 | Gözlem ve görüşme | |
12 | Saha araştırması | |
13 | Raporun yazılması | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Prof.Dr.Niyazi Karasar: Bilimsel araştırma yöntemleri, Prof.Dr. Şener Büyüköztürk: Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
2 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. | X | |||||
3 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
4 | Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
5 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | ||||||
6 | Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
7 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Araştırmanın ne demek olduğunu öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını öğrenir. | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
3 | Bilimsel bir araştırmanın türlerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
4 | Bilimsel bir araştırmanın yöntemlerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
5 | Literatür taramayı öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
6 | Rapor hazırlamayı öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Sözlü Sınav | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |