Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Din Müziği Formları ve Repertuvarı | TMB 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAFİYE ŞEYDA ERDAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Murat Can Dilber |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Din Musikisi formlarını tanıtmak ve örnekler sunmak. |
Dersin İçeriği | Türk Din musikisini tarihsel süreç içerisinde ele alarak uygulama ve formlar hakkında bilgi edinmek. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Din Musikisinin ortaya çıkışı ve tarihsel süreci hakkında bilgi sahibi olmak. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olmak ve örnekler görmek. | Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Din Musikisinin ortaya çıkışı ve tarihsel süreci | |
2 | Türk Din Musikisi: Cami musikisi-Tekke Musikisi | |
3 | Cami musikisi formları: Kur'an-ı Kerim Tilaveti, Ezan | |
4 | Cami musikisi formları: iç ezan, çifte ezan, kamet | |
5 | Cami musikisi formları: mahfel sürmesi, tekbir. | |
6 | Cami musikisi formları: tesbih, sala | |
7 | Cami musikisi formları: tevşih, mevlid | |
8 | tardiye, miraciye | |
9 | Tekke Musikisi formları: Mevlevi Ayini | |
10 | İlahi, Nefes, Durak | |
11 | şuğul, savt | |
12 | Na't | |
13 | İsm-i Celal | |
14 | Mersiye |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Din Musikîsi El Kitabı- Editör: Ahmet Hakkı Turabi |
Ders Kaynakları | Makamlarla Türk Din Musikîsi Eğitim Seti- Ahmet Hakkı Turabi, Nuri Özcan, Ubeydullah Sezikli Türk Din Musikisi, Cami ve Tekke Musikisi - Ahmet Şahin Ak Türk Din Musikîsi- Erdoğan Ateş TDV İslam Ansiklopedisi ilgili maddeler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
2 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. | X | |||||
3 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
4 | Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
5 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
6 | Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
7 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Din Musikisinin ortaya çıkışı ve tarihsel süreci hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||||||||
2 | Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olmak ve örnekler görmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |