Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya Müzik Kültürü | TMB 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Müzik ve kültür ilişkisini kavramak, farklı kültürlere ait müzik örneklerini bilimsel perspektifte incelemek, değerlendirmelerde bulunmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Müzik ve kültür ilişkisi, dünya müziklerinin öğrenilmesi, incelenmesi ve değerlendirilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müzik ve kültür ilişkisini kavrar. | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Dünya müziklerini tanır. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, | |
3 | Dünya müziklerini ayırt eder. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Dünya müzik kültürüne ilişkin incelemelerde bulunur. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzik ve Kültür | |
2 | Klasik Batı Müziğinde Dönemler | |
3 | Klasik Batı Müziğinde Dönemler | |
4 | Ulusal Akımlar | |
5 | Ulusal Akımlar | |
6 | Avrupa Müzik Kültürü | |
7 | Avrupa Müzik Kültürü | |
8 | Orta Asya Müzik Kültürü | |
9 | Uzakdoğu Müzik Kültürü | |
10 | Afrika Müzik Kültürü | |
11 | Caz Müzik | |
12 | Latin Amerika Müzik Kültürü | |
13 | Popüler Müzikler | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
2 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. | X | |||||
3 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
4 | Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
5 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
6 | Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
7 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müzik ve kültür ilişkisini kavrar. | ||||||||||||
2 | Dünya müziklerini tanır. | ||||||||||||
3 | Dünya müziklerini ayırt eder. | ||||||||||||
4 | Dünya müzik kültürüne ilişkin incelemelerde bulunur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
3. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
4. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 4 | 3 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |