Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gezici Saz Şairliği Geleneğinde Müzik İncelemeleri | TMB 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERTAN DEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SERTAN DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gezici saz şairliği geleneği farklı kültürlerde mevcuttur. Bu kültürün var olduğu bölgelerdeki müzikal yapıların incelenmesi ve karşılaştırılması, dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Avrupa ve Doğu ülkelerinde var olan gezici saz şairliği gelenekleri incelenecektir. Bu geleneğin hangi kültürlerde olduğu, farkları ve göç yolları ile olan ilişkisi dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | ||
2 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Saz şairliği kavramına genel bakış. | |
2 | Saz şairlerinin edebiyat ve müzikle olan ilişkisi | |
3 | Doğu dünyasında gezici saz şairliği kavramına bakış | |
4 | Kısa sınav | |
5 | Orta Asya sahası gezici saz şairliği geleneğinin incelenmesi (Kırgızistan/Kazakistan Örneği) | |
6 | Orta Asya sahası gezici saz şairliği geleneğinin incelenmesi (Özbekistan/Türkmenistan Örneği) | |
7 | Orta Asya sahası gezici saz şairliği geleneğinin incelenmesi (Azerbaycan Örneği) | |
8 | Ara sınav | |
9 | Orta Asya sahası gezici saz şairliği geleneğinin incelenmesi (İran/Afganistan Örneği) | |
10 | Anadolu sahası gezici saz şairliği geleneğinin incelenmesi | |
11 | Anadolu sahası gezici saz şairliği geleneğinin incelenmesi | |
12 | Kısa sınav | |
13 | Avrupa sahası gezici saz şairliği geleneğinin incelenmesi | |
14 | Avrupa sahası gezici saz şairliği geleneğinin incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | · Elçin, Ş. (1997). Halk Edebiyatı Araştırmaları-1. Ankara: Akçağ Yayınları · Gazimihal, M. R. (1961). Musiki Sözlüğü. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. · Gazimihal, R. M. (2006). Anadolu Türküleri ve Musiki İstikbalimiz. (M.Salih Ergan ve Ahmet Şahin Ak, Çev.). İstanbul: Ötüken Yayınları Hınçer, İ. (1968). Türkiye’de Folklor Hareketleri. TFA 20. Yıl Özel Sayısı, · Köprülü, M. F. (1993). Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, (I.Baskı). Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları. · Özbek, M. (1981). Folklor ve Türkülerimiz. İstanbul: Ötüken Yayınları. · Özbek, M. (1998). Türk Halk Müziği El Kitabı I Terim Sözlüğü. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları. · Öztuna, Y. (1976). Türk Musikisi Ansiklopedisi II. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. · Öztuna, Y. (2006). Tu¨rk Musikisi Ansiklopedik So¨zlu¨gˆu¨. Ankara: Orient Yayınları · Öztürk, A. O. (1994). Azerbaycan Halk Türküleri. Milli Folklor, 3/24, · Sakaoğlu, S. & Alptekin, A. B. (2006). Anonim Halk Edebiyatı. Türk Edebiyat Tarihi IV, ed. Talat Sait Halman vd, s.587-614, Ankara: Kültür Bakanlığı.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
2 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. | ||||||
3 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
4 | Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | ||||||
5 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | ||||||
6 | Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | ||||||
7 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
12 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||||||||
2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |