Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Araştırması | THO 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Alan araştırması yöntem ve tekniklerini öğretmektir. Bu amaca yönelik sosyal bilimcilerin özellikle halk oyunları alanında nasıl araştırma önerisi hazırlayacaklarını, sahaya gidip nasıl veri toplayacaklarını, elde ettikleri verilerini nasıl organize edecekleri, kodlayacakları, analiz edeceklerini öğretmek ve sunmak temel amaçdır. |
Dersin İçeriği | Araştırma konusu ve sorusu belirlenmesi; Araştırma önerisi hazırlanması; Araştırma alanı seçimi; Sahaya erişim sağlanması; Araştırmacıların rol ve sorumlulukları; Sosyal bilim araştırmalarında etik meseleler; Saha notları tutulması, verilerin organize edilmesi, kodlanması ve çözümlenmesi; Rapor yazılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırma Yöntem ve tekniklerini bilir | Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Araştırma Yöntem ve teknikleri kullanarak alandan veri toplayıp, bu verileri bilgiye dönüştürebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma Nedir? Araştırma süreci nelerden oluşur? Araştırma çeşitleri nelerdir? | 1 |
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri neledir? Bilimsel araştırmada dikkat edilmesi ve uygulanması gerekenler | |
3 | Etnografik Araştırma; Bilimsel araştırmada kaynak çeşitleri | |
4 | Görüşme ve Gözlem Çeşitleri (Katılıcı/Katılıcı olmayan gözlem) | |
5 | Araştırma konusu ve sorusu belirlenmesi, öneri hazırlaması, alan seçimi | |
6 | Sahaya erişim sağlanması; Araştırmacıların rol ve sorumlulukları; Sosyal bilim araştırmalarında etik meseleler | |
7 | Saha notları tutulması, verilerin organize edilmesi, kodlanması ve çözümlenmesi; Rapor yazılması | |
8 | Saha uygulaması | |
9 | Saha uygulaması | |
10 | Sunum | |
11 | Sunum | |
12 | Sunum | |
13 | Sunum | |
14 | Final Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Alan araştırması ders notları |
Ders Kaynakları | Alan araştırması ders notları. Arslantürk Zeki, Sosyal bilimler için Araştırma Metod ve Teknikleri, Çamlıca Yayıları. Gürbüz Sait, Şahin Faruk, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe - Yöntem - Analiz, Seçkin Yayınları.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
2 | Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
3 | Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
4 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. | X | |||||
7 | Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
8 | Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Araştırma Yöntem ve tekniklerini bilir | ||||||||
2 | Araştırma Yöntem ve teknikleri kullanarak alandan veri toplayıp, bu verileri bilgiye dönüştürebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 2 | 9 | 18 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |