Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunlarında Koreografik Çalışmalar II | THO 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör Gül Kaplan Ekemen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Türk halk Oyuınları gösterilerini sahne sanatlarının bileşenleri ile ulusal ve uluslararası boyutta görünür kılmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste Sahne sanatlarının en önemli argümanlarından olan dans sanatınının en önemli unsuru olan koreografi boyutunu, geleneksel dansımız olan Türk Halk oyuınları gösterilerinde kullanım biçimleri ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türk Halk Oyunları konularını sorgular, sentezler, analiz eder. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Türk Halk Oyunlarını etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
4 | Türk halk oyunlarını eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
5 | Türk Halk Oyunlarını geleceğe taşırken teknoloji unsurları kullanma becerisine sahiptir | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koreograf ve koreografi kavramları. | |
2 | Dans Türleri ve Geleneksel Danslar | |
3 | Dünyadan Geleneksel Dans Örnekleri ve koreografik çalışmalar | |
4 | Türkiye'de Halk Oyunları Çalışmalarında koreografi unsuru | |
5 | Devlet halk Dansları ve Özel dans grupları | |
6 | Koreografi öncesi teknik hazırlık | |
7 | Koreografi ve Doğaçlama bağlantısı | |
8 | Ara sınav | |
9 | Türk Halk Oyunları gösterileri ve Koreografik Çalışma örneği, Bu Topraklar İçin adlı gösteri | |
10 | Türk Halk Oyunları gösterileri ve Koreografik Çalışma örneği, Aşk adlı gösteri | |
11 | Türk Halk Oyunları gösterileri ve Koreografik Çalışma örneği, Bir Ayrılık Bir Yoksulluk Bir Ölüm adlı gösteri | |
12 | Türk Halk Oyunları gösterileri ve Koreografik Çalışma örneği, Renklerin Ritmi adlı gösteri | |
13 | Türk Halk Oyunları gösterileri ve Koreografik Çalışma örneği, Her İnsan Bir Dünya, Taklitten Oyuna Oyundan Sanata, Bedenden Ruha Ruhtan Sonsuzluğa,Ata Yurttan Ana Yurda Türkmen Dansları adlı gösteriler. | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kerem Cenk Yılmaz - ASMA DAVUL ÇALGISININ SES SAHALARININ BELİRLENEREK PORTE ÜZERİNDE GÖSTERİLMESİ - Eurasian Academy of Sciences Social Sciences Journal - Vol. - pp.240-257 - - ISSN : - DOI : 10.17740/eas.soc.2017.musdance3 - - 2017 - http://socialsciences.eurasianacademy.org/? Kerem Cenk Yılmaz, Deniz Köktan - TÜRK HALK OYUNLARI BÖLÜMLER İNİNİN KALİTE SÜREÇLERİ KAPSAMINDA KURUM İÇ DEĞERLENDİRMEME SÜREÇLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ - Avrasya Bilimler Akademisi Sosyal Bilimler Dergisi - Vol.16 - pp.81-90 - - ISSN : - DOI : http://doi.org/10.17740/eas.soc.2017.V16-05 - - 2017 - http://socialsciences.eurasianacademy.org/?sayfa=dergiayrinti&no=10032&icerik=turk-halk-oyunlari-bolumlerininin-kalite-surecleri-kapsaminda-kurum-ic-degerlendirme-sureclerinin-degerlendirilmesi&kategori=muzik Kerem Cenk Yılmaz, Dilek Cantekin Elyagutu - Müzik Kültürüne Dair Çeşitli Görüşler-Iv”, Türk Halk Oyunlari Anasanat Dallari İçin Dijital Dönüşüm Sürecinde Uzaktan Eğitim Model Önerileri “Saü Dk Tho Örneklemi”, Haziran 2020. - Eğitim Yayınevi - - 2020 Kerem Cenk Yılmaz, 2. M. Kürşat Türkay - Müzik Kültürüne Dair Çeşitli Görüşler-Iv”, Sakarya Manav’larinin Halk Oyunlari Ve Oyun Müziği Kültürü (Gelenekten Geleceğe), Eğitim yayınevi, Haziran 2020. - Eğitim Yayınevi - - 2020 Kerem Cenk Yılmaz - Dansta Serbest Yazılar, Bölüm adı:(Disiplinler Arası Kavşakta Türk Halk Oyunları Gösterimlerinde Sinematografik Söylemler (Nevi Dans Sahne Sanatları Topluluğu) - Gece Kitaplığı - - 2017 Kerem Cenk Yılmaz - “BEDENDE HAYAT BULAN TÜRKÜLER AŞK” ADLI TÜRK HALK DANSLARI GÖSTERİSİNİN ÇÖZÜMLEMESİNE ANLATIM KURAMIYLA BİR BAKIŞ - IV. ULUSLARARASI MÜZİK VE DANS KONGRESİ - - 2018 - Bodrum Hatice Selen tekin, Kerem Cenk Yılmaz, Umut Erdoğan - DANCE AND MUSIC AS MEANS OF INTERCULTURAL DIALOGUE IN THE FORMATION OF PEACE CULTURE - Materıal Of İnternatıonal Scıentııfıc- Practıcal Conference Integratıon Processes ın The contemporary Art of Musıc ada Educatıon, 24-26.04.2017 - - 2017 - Kazkistan, Almaty Kerem Cenk Yılmaz - TÜRK HALK OYUNLARI BÖLÜMÜ ÖZELİNDE KALİTE ÇALIŞMALARI VE AKREDİTASYON SÜREÇLERİ İÇİN ÖNERİLER - “GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ - TOPLUM BİLİMLER ETKİLEŞİMİ” ULUSLARARASI SEMPOZYUMU - - 2017 - İSTANBUL, 10-12 MAYIS 2017 Kerem Cenk Yılmaz, Dilek Cantekin Elyağutu - KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI KULLANIMI BAĞLAMINDA TÜRK HALK DANSLARI - “GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ - TOPLUM BİLİMLER ETKİLEŞİMİ” ULUSLARARASI SEMPOZYUMU - - 2017 - İSTANBUL, 10-12 MAYIS 2017 Kerem Cenk Yılmaz - "BİR AYRILIK BİR YOKSULLUK BİR ÖLÜM İSİMLİ DANS VE MÜZİK PERFORMANSINDA VİDEO DEKOR KULLANIMININ GÖSTERGEBİLİMSEL İNCELEMESİ" - 2. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi - - 2016 - Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Kerem Cenk Yılmaz - "Kültürel Belleğin Yeniden İnşası Mudurnu Birikme Geceleri (Ateş Gezmeleri) Örneği" - 2. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi - - 2016 - Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Kerem Cenk Yılmaz - Sema Ayininden Sema Gösterisine - Uluslararası Müzik ve Sahne Sanatları Sempozyumu - - 2015 - Bülent Ecevit Üniversitesi Zonguldak Kerem Cenk Yılmaz, Dilek Cantekin Elyağutu - Sanat Yönetimi - Uluslararası Müzik ve Sahne Sanatları Sempozyumu - - 2015 - Bülent Ecevit Üniversitesi Zonguldak Umut Erdoğan, Kerem Cenk Yılmaz - Mevcut Asma Davul Notasyon Sistemlerinin Eleştirel Bakış Açısıyla İncelenmesi ve Öneriler - 1. Uluslararası Türk Halk Oyunları Kongresi - 10-12 Mayıs - 2012 - Malatya Kerem Cenk Yılmaz, Umut Erdoğan - Türk Halk Danslarında Isınma Egzersizlerine Pragmatik Yaklaşım - 1 Uluslararası Türk Halk Oyunları Kongresi - 10-12 Mayıs - 2012 - Malatya Kerem Cenk Yılmaz - KÜLTÜREL POLİTİKALAR BAĞLAMINDA TÜRK HALK DANSLARI - 7. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi 28-30 Mayıs - - 2021 - Çeşme-İzmir Kerem Cenk Yılmaz - TÜRKİYE’DE HALK OYUNLARI BÖLÜMÜ MEZUNLARININ İSTİHDAM SORUNLARI - 18-21 EKİM 2017 tarihinde Diyarbakır da yapılan Uluslararası MUDA Kongresi - - 2017 - Diyarbakır
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | ||||||
2 | Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | ||||||
3 | Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | ||||||
4 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. | ||||||
7 | Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
8 | Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | ||||||||
2 | Türk Halk Oyunları konularını sorgular, sentezler, analiz eder. | ||||||||
3 | Türk Halk Oyunlarını etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | ||||||||
4 | Türk halk oyunlarını eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | ||||||||
5 | Türk Halk Oyunlarını geleceğe taşırken teknoloji unsurları kullanma becerisine sahiptir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |