Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kültürel Araştırmalarda Müzik ve Oyun İlişkisi THO 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SERTAN DEMİR
Dersi Verenler Prof.Dr. SERTAN DEMİR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Halk bilimi çalışmalarının birlikte yürüyen iki önemli kolu dans ve müziğin, kültürel araştırmalardaki etkinliği ve ilişkisinin ne derece önemli olduğu amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Dans ve müzik, sanata ulaşmanın en kolay, ekonomik yollarındadır. Bu iki unsura ulaşmanın kolaylığı yanında, bu unsurlara toplumların bakış açıları ve kültürel potada  eritme/birleştirme başarıları dersin içeriğini oluşturacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanat, müzik ve dans kavramlarının incelenmesi
2 Kültür, müzik ve dans ilişkisi
3 Müzik ve dans kavramına halkbilimsel, müzikolojik ve etnografik bakışlar
4 Kısa sınav
5 Kültürel araştırmalarda müzik ve oyun ilişkisinin incelenmesi (Kafkasya Sahası Örneği)
6 Kültürel araştırmalarda müzik ve oyun ilişkisinin incelenmesi (Doğu Anadolu Sahası Örneği)
7 Kültürel araştırmalarda müzik ve oyun ilişkisinin incelenmesi (Kuzey Anadolu Sahası Örneği)
8 Ara sınav
9 Kültürel araştırmalarda müzik ve oyun ilişkisinin incelenmesi (Güney Anadolu Sahası Örneği)
10 Kültürel araştırmalarda müzik ve oyun ilişkisinin incelenmesi (Batı Anadolu Sahası Örneği)
11 Kültürel araştırmalarda müzik ve oyun ilişkisinin incelenmesi (Balkan Sahası Örneği)
12 Kısa sınav
13 Kültürel araştırmalarda müzik ve oyun ilişkisinin incelenmesi (Orta Anadolu Sahası Örneği)
14 Kültürel araştırmalarda müzik ve oyun ilişkisinin incelenmesi (Orta Avrupa Sahası Örneği)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

     ·        Elçin, Ş. (1997). Halk Edebiyatı Araştırmaları-1. Ankara: Akçağ Yayınları

·         Gazimihal, M. R. (1961). Musiki Sözlüğü. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.

·         Gazimihal, R. M. (2006). Anadolu Türküleri ve Musiki İstikbalimiz. (M.Salih Ergan ve Ahmet Şahin Ak, Çev.). İstanbul: Ötüken Yayınları

Hınçer, İ. (1968). Türkiye’de Folklor Hareketleri. TFA 20. Yıl Özel Sayısı, 

·         Köprülü, M. F. (1993). Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, (I.Baskı). Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.

·         Özbek, M. (1981). Folklor ve Türkülerimiz. İstanbul: Ötüken Yayınları.

·         Özbek, M. (1998). Türk Halk Müziği El Kitabı I Terim Sözlüğü. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları.

·         Öztuna, Y. (1976). Türk Musikisi Ansiklopedisi II. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.

·         Öztuna, Y. (2006). Tu¨rk Musikisi Ansiklopedik So¨zlu¨gˆu¨. Ankara: Orient Yayınları

·         Öztürk, A. O. (1994). Azerbaycan Halk Türküleri. Milli Folklor, 3/24,

·         Sakaoğlu, S. & Alptekin, A. B. (2006). Anonim Halk Edebiyatı. Türk Edebiyat Tarihi IV, ed. Talat Sait Halman vd, s.587-614, Ankara: Kültür Bakanlığı.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. X
2 Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. X
3 Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. X
4 Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. X
6 Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. X
7 Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
8 Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Seminer) 30
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 3 16 48
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 2 10 20
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 15 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 4 10 40
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6