Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ekonomi ve Finansta Optimizasyon Modelleri | EKO 572 | 0 | 3 + 0 | 0 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKÇE CANDAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. ESRA GÜNEY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ekonomi ve Finans konularında mevcut durumu optimize edip karar almayı kolaylaştırmayı öğretmek |
Dersin İçeriği | Optimizasyon kavramlarına genel bakış: finansal ve ekonomik uygulamada modelleme-analiz-karar döngüsü; finans ve ekonomide doğrusal, doğrusal olmayan, tamsayılı ve dinamik programlama uygulamaları,. Finans alanında kesikli optimizasyon modelleri: ikili ve tamsayı değişkenler aracılığıyla olasılıkları modelleme; Gevşetme yöntemleri; Dal-sınır yöntemleri; Benzetimli tavlama ve genetik algoritmalar. doğrusal ve doğrusal olmayan programlama yazılımı kullanarak portföy yönetimindeki uygulamalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Optimization in Economics and Finance (Some Advances in Non-Linear, Dynamic, Multi-Criteria and Stochastic Models), Bruce D. Craven, Sardar M. N. Islam. (2005) Springer US Optimization Methods in Finance, Gérard Cornuéjols, Reha Tütüncü (2006) Operations Research an Introduction, Hamdy Taha (2010) |
Ders Kaynakları | Optimization in Economics and Finance (Some Advances in Non-Linear, Dynamic, Multi-Criteria and Stochastic Models), Bruce D. Craven, Sardar M. N. Islam. (2005) Springer US Optimization Methods in Finance, Gérard Cornuéjols, Reha Tütüncü (2006) Operations Research an Introduction, Hamdy Taha (2010) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
2 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
3 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
4 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
5 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | ||||||
6 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|