Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karar Analizi | EKO 571 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKÇE CANDAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. ESRA GÜNEY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ekonomi ve Finans konularında karar verme tekniklerini ve analizini öğretmek |
Dersin İçeriği | Fayda Değer kuramı Bayes karar modelleri; Karar ağaçları; Bayes ağları Etki diyagramları Bilgi değeri; Stratejilerin incelenmesi; Ekonomide Örnekleme Teorisi Risk paylaşımı ve kararlar Bulanık mantık ile karar verme teknikleri Karar modellerinin uygulanması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Introduction to Decision Analysis, David C. Skinner, 2009
Karar Teorisi, Zerrin Aladağ, 2011
Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri, Bahadır Fatih Yıldırım, Emrah Önder, 2015 |
Ders Kaynakları | Introduction to Decision Analysis, David C. Skinner, 2009
Karar Teorisi, Zerrin Aladağ, 2011
Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri, Bahadır Fatih Yıldırım, Emrah Önder, 2015 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
2 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
3 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
4 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
5 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | ||||||
6 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|