Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi I CTS 401 7 0 + 2 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Diploma projesi konusunun, çini tekniklerini kullanarak tasarım ve uygulanmasını amaçlanır.

Dersin İçeriği

Diploma projesi ile ilgili tasarımların çeşitli malzeme ve tezhip teknikleri ile uygulanması sağlanacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Tasarımını çeşitli çini teknikleri ile uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Sanatsal bir proje tasarlar ve uygulamasını yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Çini Sanatı ile ilgili seçilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk çini sanatı ile ilgili bir proje konusu seçmek için farklı önerilerin hazırlanmaya başlanması.
2 Proje konusu ile ilgili en uygun önerinin seçilip kabul edilmesi.
3 Seçilen konu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
4 Seçilen konu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
5 Seçilen konu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
6 Seçilen konu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
7 Araştırılan konu ve tasarımların yer aldığı bir dosyanın detayları.
8 Ara sınav.
9 Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi.
10 Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi.
11 Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi.
12 Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi.
13 Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi.
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

BİROL,İnci,DERMAN,Çiçek,Motifler,Kubbealtı Yayınları,
İstanbul 1991 
İslam Sanatında Türkler, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1982
ERSOY, Ayla, Türk Tezhip Sanatı, Akbankın bir kültür hizmeti, İstanbul, 1988
KESKİNEL, Cahide, Türk Süsleme Sanatlarında Stilize Çiçekler-HATAİ, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2000.

Ders Kaynakları

ÖZEL, Mehmet, Geleneksel Türk Sanatları, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1995
ÖZEL, Mehmet, Türkiyenin Şaheserlerinden Örnekler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1999
ÖZEN, Mine Esiner, Türk Tezhip Sanatı, Gözen Kitap ve Yayınevi,İst.2003
ÖZEN, Mine Esiner, Tezhip Sanatından Örnekler, Özen Kitabevi,İst.2007

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. X
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4
2 Tasarımını çeşitli çini teknikleri ile uygular. 5 5 5 5 5 5 5 5 4
3 Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. 5 5 5 5 5 5 5 5 4
4 Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. 5 5 5 5 5 5 5 5 4
5 Sanatsal bir proje tasarlar ve uygulamasını yapar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4
6 Çini Sanatı ile ilgili seçilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Kısa Sınav 25
1. Ara Sınav 25
1. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 1 2 2
Final 1 2 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Ödev 2 2 4
Ara Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Atölye) 1 2 2
Toplam İş Yükü 254
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,16
Dersin AKTS Kredisi 6