Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi I | CTS 401 | 7 | 0 + 2 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Diploma projesi konusunun, çini tekniklerini kullanarak tasarım ve uygulanmasını amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Diploma projesi ile ilgili tasarımların çeşitli malzeme ve tezhip teknikleri ile uygulanması sağlanacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Tasarımını çeşitli çini teknikleri ile uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Sanatsal bir proje tasarlar ve uygulamasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Çini Sanatı ile ilgili seçilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk çini sanatı ile ilgili bir proje konusu seçmek için farklı önerilerin hazırlanmaya başlanması. | |
2 | Proje konusu ile ilgili en uygun önerinin seçilip kabul edilmesi. | |
3 | Seçilen konu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
4 | Seçilen konu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
5 | Seçilen konu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
6 | Seçilen konu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
7 | Araştırılan konu ve tasarımların yer aldığı bir dosyanın detayları. | |
8 | Ara sınav. | |
9 | Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi. | |
10 | Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi. | |
11 | Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi. | |
12 | Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi. | |
13 | Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi. | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | BİROL,İnci,DERMAN,Çiçek,Motifler,Kubbealtı Yayınları, |
Ders Kaynakları | ÖZEL, Mehmet, Geleneksel Türk Sanatları, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1995 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |
2 | Tasarımını çeşitli çini teknikleri ile uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
3 | Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
4 | Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
5 | Sanatsal bir proje tasarlar ve uygulamasını yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||
6 | Çini Sanatı ile ilgili seçilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 254 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |