Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi II | CTS 412 | 8 | 2 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Çini tekniklerini kullanarak tasarım ve uygulanmasını amaçlanır. |
Dersin İçeriği | İlgili tasarımların çeşitli malzeme ve tezhip teknikleri ile uygulanması sağlanır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İkinci dönem uygulanacak çini tekniklerini ayırt eder. | Gözlem, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Tasarımını çeşitli Çini teknikleri ile uygular. | Gözlem, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. | Gözlem, | |
4 | Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. | Gözlem, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Tasarladığı projeyi uygular | Gözlem, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme projesinde belirlenen en az üç uygulamanın eskiz çizimlerine başlanır. | |
2 | Eskiz çalışmalarına devam edilir. | |
3 | Eskiz çalışmalarına devam edilir. | |
4 | Bitirme projesinde belirlenen konularla ilgili eskiz çizimlerinin ölçekli olarak çizilir. | |
5 | Eskiz çizimlerinin ölçekli olarak çizilir. | |
6 | Eskiz çizimlerinin ölçekli olarak çizilir. | |
7 | Sınav | |
8 | Bitirme projesinde belirlenen konularla ilgili eskiz çizimlerinin ölçekli olarak çizilir. | |
9 | Belirlenen konularla ilgili eskiz çizimler onaylanır. | |
10 | Belirlenen konularla ilgili eskiz çizimler onaylanır. | |
11 | Tasarımlar uygulanır. | |
12 | Tasarımlar uygulanır. | |
13 | Tasarımlar uygulanır. | |
14 | Değerlendirme yapılır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Olıver WATSON,Ceramıcs From Islamıc Lands, İstanbul 2005-Otaman Tiles and Ceramics. İ.M.K.B Basımı İstanbul 1999-Yıldız Demiriz,İslam Sanatlarında Geometrik Süsleme, Lebib yayın evi-İstanbul.2000-Doğan Kuban, Divriği mucizesi.Yapı Kredi yayınları- İstanbul 2003-Gönül Öney, İslam Sanatı.- Emel Esin, Türk Sanatında İkonografik motifler.Kabalcı yayın evi.-Julian Raby-Nurhan Atasoy.İznik. |
Ders Kaynakları | Garo KÜRKMAN,Toprak,ateş,sır,tarihsel gelişimi,atölyeleri ve ustaları ile Kütahya çinileri, Thames& Hudson 2001- Suna ve İnanç Vakfı Yayını |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İkinci dönem uygulanacak çini tekniklerini ayırt eder. | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | ||
2 | Tasarımını çeşitli Çini teknikleri ile uygular. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | ||
3 | Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. | ||||||||||||
4 | Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | ||
5 | Tasarladığı projeyi uygular | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 254 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |