Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulama Atölyesi I CTS 411 7 2 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Çini tekniklerini kullanarak tasarım ve uygulanmasını amaçlanır.

Dersin İçeriği

İlgili tasarımların çeşitli malzeme ve tezhip teknikleri ile uygulanması sağlanır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İlk dönem uygulanacak çini tekniklerini ayırt eder. Anlatım, Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Tasarımını çeşitli Çini teknikleri ile uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Tasarladığı projenin uygular Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bitirme projesinde belirlenen en az üç uygulamanın eskiz çizimlerine başlanır.
2 Eskiz çalışmalarına devam edilir.
3 Eskiz çalışmalarına devam edilir.
4 Bitirme projesinde belirlenen konularla ilgili eskiz çizimlerinin ölçekli olarak çizilir.
5 Eskiz çizimlerinin ölçekli olarak çizilir.
6 Eskiz çizimlerinin ölçekli olarak çizilir.
7 Sınav.
8 Belirlenen konularla ilgili eskiz çizimler onaylanır.
9 Belirlenen konularla ilgili eskiz çizimler onaylanır.
10 Tasarımlar çini malzeme yüzeylerine aktarılır.
11 Tasarımlar uygulanır.
12 Tasarımlar uygulanır.
13 Tasarımlar uygulanır.
14 Değerlendirme yapılır.
Kaynaklar
Ders Notu

Olıver WATSON,Ceramıcs From Islamıc Lands,
İstanbul 2005-Otaman Tiles and Ceramics. İ.M.K.B Basımı İstanbul 1999-Yıldız Demiriz,İslam Sanatlarında Geometrik Süsleme, Lebib yayın evi-İstanbul.2000-Doğan Kuban, Divriği mucizesi.Yapı Kredi yayınları- İstanbul 2003-Gönül Öney, İslam Sanatı.- Emel Esin, Türk Sanatında İkonografik motifler.Kabalcı yayın evi.-Julian Raby-Nurhan Atasoy.İznik.

Ders Kaynakları

Garo KÜRKMAN,Toprak,ateş,sır,tarihsel gelişimi,atölyeleri ve ustaları ile Kütahya çinileri, Thames& Hudson 2001- Suna ve İnanç Vakfı Yayını

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar..
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 İlk dönem uygulanacak çini tekniklerini ayırt eder. 5 2 5 5 0 5 4 5 5 0
2 Tasarımını çeşitli Çini teknikleri ile uygular. 5 5 5 5 0 5 5 5 5 0
3 Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır.
4 Tasarladığı projenin uygulamasını planlar.
5 Tasarladığı projenin uygular 5 5 5 5 1 5 5 5 5 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
1. Kısa Sınav 25
1. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Proje / Tasarım 3 8 24
Final 1 3 3
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 8 128
Ara Sınav 1 3 3
Toplam İş Yükü 254
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,16
Dersin AKTS Kredisi 10