Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kalemişi I | TEZ 329 | 5 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. GÜLSEREN TOY |
Dersi Verenler | Arş.Gör. GÜLSEREN TOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kalemişi sanatında,süsleme unsurlarını ile beraber renk ve tasarımları uygulayabilecek konumda yeterli olup, takım çalışmasına yatkın, diğer sanat dallarındaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeteneği ile eski eserleri aslına uygun olarak restore edebilecek bölüm öğrencileri yetiştirilir. |
Dersin İçeriği | Kalemişi sanatı tarihiyle ilgili genel bilgi verilir. Kalemişi sanatında kullanılan ana çizim kuralları öğretilir Kalemişi sanatında kullanılan motifler ve farklı tasarımlar yapılır. Klasik kalemişi tekniklerini ve uygulama alanlarını araştırılır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalemişinde kullanılan bitkisel,hayvansal,simgesel,geometrik motiflerin tarihsel ve çizgisel özelliklerini tasarlar. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Kalemişinde kullanılan kompozisyon kurallarını ve çizim metotlarını uygular. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Eşleştirme Testler, |
3 | Kalemişi süslemelerin yapıldığı iç ve dış mekan alanlarını araştırır ve bu mekanlarda uygulamalar yapar. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Kalemişi eserlerine oksidasyon yöntemi ile eskitme işlemini uygular. | Bireysel Çalışma, | Eşleştirme Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Tarihi eserlerin kalemişi tekniklerini yüzyıl özelliklerine göre analiz eder ve onanır. | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı ve tanıtımı,Türk sanatlarındaki yeri ve önemi. | |
2 | Kaynakça tanıtımı ve Kalemişinde kullanılan motif çizimlerinin eskiz çalışmaları. | |
3 | Motif çizimlerinin eskiz çalışmaları ve renklendirilmiş cilt dosya hazırlık aşaması | |
4 | Kalemişinde kullanılan renklerin özellikleri ve farklı boyalar ile renklendirme çalışmaları. | |
5 | PROJE I : | |
6 | Kalemişi tekniklerinin araştırılması ve farklı formlarda eskiz çalışmaları. | |
7 | Kalemişi kompozisyon kurallarının incelenmesi. | |
8 | ARA SINAV: | |
9 | Kalemişi tekniklerinin Türk Mimari yapılarında incelenmesi. | |
10 | PROJE II. | |
11 | Sıvaüstü kalemişi tasarım ve uygulama. | |
12 | Uygulama çalışmaları. | |
13 | Sınıf içi ödev çalışmalarının son rütuşları. | |
14 | Değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kalemişinde kullanılan bitkisel,hayvansal,simgesel,geometrik motiflerin tarihsel ve çizgisel özelliklerini tasarlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||
2 | Kalemişinde kullanılan kompozisyon kurallarını ve çizim metotlarını uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 0 | 4 | 5 | 5 | 5 | |
3 | Kalemişi süslemelerin yapıldığı iç ve dış mekan alanlarını araştırır ve bu mekanlarda uygulamalar yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
4 | Kalemişi eserlerine oksidasyon yöntemi ile eskitme işlemini uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||
5 | Tarihi eserlerin kalemişi tekniklerini yüzyıl özelliklerine göre analiz eder ve onanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Proje / Tasarım | 1 | 18 | 18 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |