Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kalemişi II | TEZ 330 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. GÜLSEREN TOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kalemişi sanatında ,süsleme unsurlarını ile beraber renk ve tasarımları uygulayabilecek konumda yeterli olup, takım çalışmasına yatkın,diğer diğer sanat dallarındaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeteneği ile eski eserleri aslına uygun olarak restore edebilecek öğrenciler yetiştirilir. |
Dersin İçeriği | Kalemişi sanatı tarihiyle ilgili genel bilgi verilir. Kalemişi sanatında kullanılan ana çizim kuralları öğretilir Kalemişi sanatında kullanılan motifler ve farklı tasarımlar yapılır. Klasik kalemişi tekniklerini ve uygulama alanlarını araştırılır. Restorasyon ve Konservasyon düzeyinde hizmet verir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalemişinde kullanılan bitkisel,hayvansal,simgesel,geometrik motiflerin tarihsel ve çizgisel özelliklerini tasarlar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Kalemişinde kullanılan kompozisyon kurallarını ve çizim metotlarını uygular. | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Kalemişi süslemelerin yapıldığı iç ve dış mekan alanlarını araştırır ve bu mekanlarda uygulamalar yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Kalemişi eserlerine motif ve yüzey süslemelerinde varak kaplamayla uygulanacak tasarımlar yapar. | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Tarihi eserlerin kalemişi tekniklerini yüzyıl özelliklerine göre analiz eder ve uygular. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ahşapüstü Kalemişi teknikleri ve 15. Türk ahşap kapı formları tasarımları | |
2 | Ahşapüstü Kalemişi teknikleri ve 15. Türk ahşap kapı formları tasarım uygulamaları. | |
3 | Taş- mermer Kalemişi teknikleri ve 16.yy klasik desen tasarımı. | |
4 | Taş- mermer Kalemişi tekniklerinin doku ve desen uygulamaları. | |
5 | PROJE I | |
6 | Deri-bez üzerine klasik kalemişi baskı uygulaması. | |
7 | Uygulamalar | |
8 | ARASINAV | |
9 | Malakari çalışmaları. | |
10 | PROJE II | |
11 | Lake ve Edirnekari uygulamaları. | |
12 | Uygulamalar | |
13 | Sınıf içi ödev çalışmalarının son rütuşları. | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kalemişinde kullanılan bitkisel,hayvansal,simgesel,geometrik motiflerin tarihsel ve çizgisel özelliklerini tasarlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 |
2 | Kalemişinde kullanılan kompozisyon kurallarını ve çizim metotlarını uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 |
3 | Kalemişi süslemelerin yapıldığı iç ve dış mekan alanlarını araştırır ve bu mekanlarda uygulamalar yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 |
4 | Kalemişi eserlerine motif ve yüzey süslemelerinde varak kaplamayla uygulanacak tasarımlar yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 |
5 | Tarihi eserlerin kalemişi tekniklerini yüzyıl özelliklerine göre analiz eder ve uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Proje / Tasarım | 1 | 18 | 18 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |