Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Staj II CTS 499 7 0 + 1 1 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Öğrenciyi sosyal ve çalışma hayatına hazırlar.

Dersin İçeriği

Çalışma ve iş disiplini ile öğrenciye katkı ve deneyim sağlar

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal iletişim sağlar. Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 İş hayatında öğrenciyi sosyal ve çalışma hayatına hazırlar.Deneyimi aktarır. Anlatım, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 İş tekniklerini pekiştirir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 İş hayatında öğrenciye imkan sağlar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Staj iş yeri tanıtılır.
2 Uygulamamalar hakkında iş yeri bilgi verir.
3 Çalışma yapılacak departmanın özellikleri tanıtılır.
4 İş teknikleri ve iş yerinin düzeni doğrultusunda çalışılır.
5 Uygulama aşaması devam edilir.
6 Uygulama aşaması devam edilir.
7 Uygulama aşaması devam edilir.
8 20 çalışma günü olarak çalışma programına dikkat edilir.
9 Uygulama aşaması devam edilir.
10 Çalışma şeklini belirleyecek dosya hazırlığına başlanır.
11 Çalışma şeklini belirleyecek dosya hazırlığına başlanır.
12 Dosya kontrolu yapılır.
13 Proje ve metin kontrolü yapılır.
14 Değerlendirme yapılır.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. X
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. X
8 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
9 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. X
11 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Sosyal iletişim sağlar. 5 5 5 5 1 5 5 5 5 1 5 5
2 İş hayatında öğrenciyi sosyal ve çalışma hayatına hazırlar.Deneyimi aktarır. 5 5 5 5 1 5 5 5 1 5 5
3 İş tekniklerini pekiştirir. 5 5 5 5 5 5
4 İş hayatında öğrenciye imkan sağlar. 5 5 5 5 1 5 5 5 5 0 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Proje / Tasarım 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 2 2
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5