Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Serbest Tezhip Tasarımı I | TEZ 339 | 5 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMSELE BAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Kitap sanatları içinde yer alan tezhibi tanıtmak ve öğrencileri bu sanat hakkında bilgilendirmek |
Dersin İçeriği | Tezhip sanatı ile ilgili motiflerle yeni tasarımlar, farklı kompozisyonlar oluşturmak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tezhip sanatı hakkında bilgilidir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Tezhip motiflerini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Tezhip motifleriyle tasarımlar yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Tezhibin kullanım alanlarını bilir. | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Tezhibin yazmalar ve levhalardaki farklı kullanımını bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Tezhibin kitap sanatları içindeki yerini bilir. | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kompozisyon çeşitleri | |
2 | Kompozisyon çeşitleri | |
3 | Değişik formlarda serbest tasarım çalışmaları | |
4 | Değişik formlarda serbest tasarım çalışmaları | |
5 | Uygulama:1/2 simetrik kompozisyon (pano niteliğinde) | |
6 | Uygulama:1/2 simetrik kompozisyon (pano niteliğinde) | |
7 | Yanlara ve aşağıya doğru devam eden simetrik kompozisyon çalışması | |
8 | Vize/ Yanlara ve aşağıya doğru devam eden simetrik kompozisyon çalışması | |
9 | Yanlara ve aşağıya doğru devam eden simetrik kompozisyon çalışması | |
10 | 1/4 raport | |
11 | 1/4 raport | |
12 | Uygulama: Çaprazlama yürüyen raport | |
13 | Uygulama: Çaprazlama yürüyen raport | |
14 | Dosya Kontrolü (Kurşun kalem ve fırça çizimleri) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Türk Tezyini Sanatlarında Motifler: Çiçek Derman, İnci Ayan Birol; Klasik Devir Türk Tezyini Sanatlarında Desen ve Tasarımı- Çizim Tekniği ve çizimleri: İnci Ayan Birol; Osmanlı Külliyatı, C:1-12: Yeni Türkiye Yayınları; Türkiye Külliyatı, C;1-20: Yeni Türkiye Yayınları;DİA, C:1-44 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tezhip sanatı hakkında bilgilidir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 4 | 2 | 2 | 4 | 0 | 5 | 5 |
2 | Tezhip motiflerini bilir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 | 4 | 4 | 4 | 5 | 0 | 5 | 5 |
3 | Tezhip motifleriyle tasarımlar yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 4 | 4 | 2 | 5 | 0 | 5 | 5 |
4 | Tezhibin kullanım alanlarını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 3 | 5 | 0 | 5 | 5 |
5 | Tezhibin yazmalar ve levhalardaki farklı kullanımını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 4 | 5 | 3 | 5 | 0 | 5 | 5 |
6 | Tezhibin kitap sanatları içindeki yerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
2. Proje / Tasarım | 30 |
1. Ara Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |