Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çini Restorasyonu | CTS 430 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMSELE BAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Çini eserlerin görebileceği hasarlar ve bunların onarım yöntemleri konusunda yeterli olunur. |
Dersin İçeriği | Çini eserlerin, bozulmanın başladığı ilk andan itibaren görmesi gereken onarım (restorasyon ) aşamaları öğretilir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toprak, çini, seremik eserlerin onarımlarını yapar. | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
2 | Toprak eser restorasyonu yapar. | Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gözlem, | |
3 | Kazı alanında çanak çömleğe uygulanan kurtarma ve koruma özelliklerini ayırt eder. | Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Kil tabletlerin uygulama özelliklerini ayırt eder. | Anlatım, Grupla Çalışma, Soru-Cevap, | |
5 | Fırın ısılarını çanak ve çömleklere göre dengeler. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Temizleme koruma ve onarım yöntemlerini uygular. | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Restorasyon nedir? Pişmiş Toprak eserlerin tanımı ve hammaddesi | |
2 | Pişmiş toprak eserlerin sınıflandırılması | |
3 | Kil tabletler konusunun anlatımı. | |
4 | 1.Quiz sınavının yapılması | |
5 | Kazı alanında çanak çömleğe uygulanan kurtarma ve koruma uygulamaları | |
6 | Kazı alanında çanak çömleğe uygulanan kurtarma ve koruma uygulamalarının tabak üzerinde uygulamasına geçilmesi | |
7 | Uygulamaların alçılarının yapımı ve 2.Quiz notu. | |
8 | Pişmiş toprak eserlerin koruma alanları.( Ödev;Topkapı Sayrı Konervasyon-Restorasyon merkezini çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmalı için Şenay yılmazla görüşmelerinin sağlanması.) | |
9 | Pişmiş toprak eserlerin bozulma nedenleri. | |
10 | Düşük ısıda fırınlanmış kil tabletlerde görülen bozulmalar | |
11 | Vize | |
12 | Ödev konusunda yapılan araştırmaların sunumunun yapılıp, restorasyon konusunun Tam ve oğru olrak yapılıp yapılmadığı, ülkemizdeki eksikler konusunu tartışılması | |
13 | Temizleme koruma ve onarım yöntemleri. | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Başara Sait, Pişmiş Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon/Restorasyonu.İstanbul 2000- Ökse Tuba, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri. Kaya Hüseyin, Restorasyon- Konservasyon Ders Notları.Mimar Sinan Üniversitesi G .S.Ü basılmamış ders notları - 1992 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toprak, çini, seremik eserlerin onarımlarını yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 |
2 | Toprak eser restorasyonu yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | |
3 | Kazı alanında çanak çömleğe uygulanan kurtarma ve koruma özelliklerini ayırt eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 |
4 | Kil tabletlerin uygulama özelliklerini ayırt eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 |
5 | Fırın ısılarını çanak ve çömleklere göre dengeler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 |
6 | Temizleme koruma ve onarım yöntemlerini uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 16 | 1 | 16 |
Ödev | 16 | 1 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |