Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ebru II | TEZ 326 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk ebru sanatında yıllar içinde gelişen formları tanıtmak Klasik ebru renk anlayışıyla battal gel-git, şal,taraklı ve hatip ebrularının yapılabilmesini sağlamak Öğrencileri tüm malzemelerin kullanımı konusunda geliştirmek |
Dersin İçeriği | Türk ebru sanatında zirve şahsiyetler ve tasarladıkları formlar Hazırlanan ana kaplardan kullanıma uygun miktarların ayarlanması Türk ebrusu formlarından gel-git, şal ,taraklı ve hatip uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk ebru sanatının bütün malzemelerini tanır, bilir ve hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Klasik renk anlayışıyla şal,taraklı,gel-git ve hatip ebrularını uygular. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | İstenilen forma uygun boya ayarlarını yapar. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Klasik Türk ebrusu ve modern ebruyu karşılaştırır. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Ebru sanatçılarının eserlerini tanır. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Ebru sanatı hakkında araştırma konusu hazırlar ve bilgisayarda sunumunu yapar. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ebru ustaları ve getirdikleri yenilikler | |
2 | Battal ebrusu uygulamaları | |
3 | Renk kültürü ve uygun renklerin su ve öd ayarları | |
4 | Gel-Git ebrusu uygulamaları | |
5 | Şal ebrusu uygulamaları | |
6 | Şal ebrusu uygulamaları | |
7 | Taraklı ebru uygulamaları | |
8 | Vize | |
9 | Taraklı ebru uygulamaları | |
10 | Hatip ebru uygulamaları | |
11 | Klasik Hatip formları | |
12 | Klasik Türk ebrusu ve modern uygulamalar | |
13 | Klasik Türk ebrusu ve modern uygulamalar | |
14 | Somaki ebru uygulaması . |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk ebru sanatının bütün malzemelerini tanır, bilir ve hazırlar. | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
2 | Klasik renk anlayışıyla şal,taraklı,gel-git ve hatip ebrularını uygular. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 0 | 5 | 4 |
3 | İstenilen forma uygun boya ayarlarını yapar. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 0 | 5 | 4 |
4 | Klasik Türk ebrusu ve modern ebruyu karşılaştırır. | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
5 | Ebru sanatçılarının eserlerini tanır. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 0 | 5 | 4 |
6 | Ebru sanatı hakkında araştırma konusu hazırlar ve bilgisayarda sunumunu yapar. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 0 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |