Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Sanatı I | SNT 103 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH MEHMET AVUNDUK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH MEHMET AVUNDUK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanatta zevk ve estetik anlayışının gelişiminin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Türk sanatının İslamiyetten önceki dönemi kronolojik olarak ele alınır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Sanatının Dünya kültürleri içindeki özgünlüğünü ifade eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türk Sanatının tarihsel süreçteki üslup birliğini tanıtır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Mimari yapı türlerini adlandırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türk Sanatının mimari süsleme türlerini adlandırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Türk Sanatının mimari örtü sistemini tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türk sanatının artistik unsurlarını anlatır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Sanatı(İslamiyetten Önce)na Giriş | |
2 | Tarih Öncesi Dönemde Türk Sanatı | |
3 | Choular | |
4 | İskitler | |
5 | Hunlar | |
6 | Hunlardan Sonra Batıya Göç Eden Türk Toplulukları | |
7 | Hunlardan Sonra Orta Asya'da Kurulan Devletler | |
8 | Göktürk Abideleri | |
9 | Yarıyıl içi sınavı(Vize) | |
10 | Orta Asya Heykelleri(Balballar) | |
11 | Göktürklerden Sonra Batıya Göç Eden Türk Toplulukları | |
12 | Göktürklerden Sonra Orta Asya'da Kurulan Devletler | |
13 | Uygurlar | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Oktay ASLANAPA; Türk Sanatı, C.I, İstanbul 1972. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | ||||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | ||||||
9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Sanatının Dünya kültürleri içindeki özgünlüğünü ifade eder. | |||||||||||||
2 | Türk Sanatının tarihsel süreçteki üslup birliğini tanıtır. | |||||||||||||
3 | Mimari yapı türlerini adlandırır. | |||||||||||||
4 | Türk Sanatının mimari süsleme türlerini adlandırır. | |||||||||||||
5 | Türk Sanatının mimari örtü sistemini tanımlar. | |||||||||||||
6 | Türk sanatının artistik unsurlarını anlatır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 8 | 2 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |