Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi II | TEZ 412 | 8 | 2 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞEN CİVİLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Çeşitli tezhip teknikleri ile diploma projesi konusunun uygulanması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Diploma projesi ile ilgili tasarımların çeşitli malzeme ve tezhip teknikleri ile uygulanması sağlanacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tezhip tekniklerini ayırt eder. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Tasarımını çeşitli tezhip teknikleri ile uygular. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
5 | Sanatsal bir proje tasarlar ve uygulamasını yapar. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
6 | Tezhip Sanatı hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarımlardan üç tanesinin uygulama için seçilmesi. | |
2 | Tasarımlar için renk çalışması. | |
3 | Tasarımların boyut, renk ve malzemelerine karar verilmesi. | |
4 | Malzeme alımı. | |
5 | Bitirme projesinin uygulanması. | |
6 | Bitirme projesinin uygulanması. | |
7 | Bitirme projesinin uygulanması. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Bitirme projesinin uygulanması. | |
10 | Bitirme projesinin uygulanması. | |
11 | Bitirme projesinin uygulanması. | |
12 | Bitirme projesinin uygulanması. | |
13 | Bitirme projesinin uygulanması. | |
14 | Bitirme projesinin uygulanması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | BİROL,İnci,DERMAN,Çiçek,Motifler,Kubbealtı Yayınları, İstanbul 1991 İslam Sanatında Türkler, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1982 ERSOY, Ayla, Türk Tezhip Sanatı, Akbankın bir kültür hizmeti, İstanbul, 1988 KESKİNEL, Cahide, Türk Süsleme Sanatlarında Stilize Çiçekler-HATAİ, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2000. ÖZEL, Mehmet, Geleneksel Türk Sanatları, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1995 ÖZEL, Mehmet, Türkiyenin Şaheserlerinden Örnekler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1999 ÖZEN, Mine Esiner, Türk Tezhip Sanatı, Gözen Kitap ve Yayınevi,İst.2003 ÖZEN, Mine Esiner,Tezhip Sanatından Örnekler, Özen Kitabevi,İst.2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | X | |||||
9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tezhip tekniklerini ayırt eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
2 | Tasarımını çeşitli tezhip teknikleri ile uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
4 | Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
5 | Sanatsal bir proje tasarlar ve uygulamasını yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
6 | Tezhip Sanatı hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
3. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Proje / Tasarım | 3 | 30 | 90 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 262 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |