Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulama Atölyesi I TEZ 411 7 2 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYŞEN CİVİLİ
Dersi Verenler Öğr.Gör. AYŞEN CİVİLİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Çeşitli tezhip teknikleri ile diploma projesi konusunun uygulanması amaçlanır.
Dersin İçeriği Diploma projesi ile ilgili tasarımların çeşitli malzeme ve tezhip teknikleri ile uygulanması sağlanacaktır.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tezhip tekniklerini ayırt eder. Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 Tasarımını çeşitli tezhip teknikleri ile uygular. Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
3 Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
4 Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
5 Sanatsal bir proje tasarlar ve uygulamasını yapar. Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
6 Tezhip Sanatı hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tezhip Sanatı ile ilgili bir proje konusu seçmek için farklı önerilerin hazırlanmaya başlanması.
2 Proje konusu ile ilgili en uygun önerinin seçilip kabul edilmesi.
3 Seçilen konu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
4 Seçilen konu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması.
5 Araştırılan konu ve ilk tasarımların yer aldığı bir dosya hazırlanması.
6 Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi.
7 Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi.
8 Ara Sınav
9 Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi.
10 Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi.
11 Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi.
12 Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi.
13 Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi.
14 Tasarımların çalışılmasına devam edilmesi.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları BİROL,İnci,DERMAN,Çiçek,Motifler,Kubbealtı Yayınları,
İstanbul 1991
İslam Sanatında Türkler, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1982
ERSOY, Ayla, Türk Tezhip Sanatı, Akbankın bir kültür hizmeti, İstanbul, 1988
KESKİNEL, Cahide, Türk Süsleme Sanatlarında Stilize Çiçekler-HATAİ, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2000.
ÖZEL, Mehmet, Geleneksel Türk Sanatları, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1995
ÖZEL, Mehmet, Türkiyenin Şaheserlerinden Örnekler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1999
ÖZEN, Mine Esiner, Türk Tezhip Sanatı, Gözen Kitap ve Yayınevi,İst.2003
ÖZEN, Mine Esiner, Tezhip Sanatından Örnekler, Özen Kitabevi,İst.2007
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar.
2 Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. X
3 Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. X
4 Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. X
5 Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. X
6 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. X
7 Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar.
8 Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. X
9 Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. X
10 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
12 Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Tezhip tekniklerini ayırt eder. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 Tasarımını çeşitli tezhip teknikleri ile uygular. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 Tasarımında kullanacağı farklı materyal ve malzemeleri tanır, kullanır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
4 Tasarladığı projenin uygulamasını planlar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
5 Sanatsal bir proje tasarlar ve uygulamasını yapar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
6 Tezhip Sanatı hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Proje / Tasarım 40
2. Proje / Tasarım 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 6 6
Proje / Tasarım 3 30 90
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 262
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,48
Dersin AKTS Kredisi 10