Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Türkçesi I | TDE 209 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ORHAN ALTUĞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ORHAN ALTUĞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eski harfleri okuma, anlama ve yazma konusu hedeflenir |
Dersin İçeriği | Türkçenin Yapısı, Eski Alfabenin Tanıtımı, Sesli Ve Sessiz Harflerin Tanıtımı Ve Hece-Kelime Okuma Becerisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Türkçesindeki harfleri tanır ve çözer | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Arapça ve Farsça Kelimeleri okur. | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Okutma işaretlerini(harekeleri) kavrar | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Arapça rakamları ve tarihleri kavrar ve ifade eder. | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Arapça ve Farsçada bulunan kalıpları çözümler | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Matbuu harfler ile el yazısını ayırt eder. | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | El yazması eserlerin özelliklerini belirler ve hüküm verir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkçenin tarihi | |
2 | Osmanlı Türkçesinin temel özellikleri, Arapça ve Farsça ile etkileşim | |
3 | Alfabe | |
4 | Türkçe ünlü harfler | |
5 | Türkçe ünsüz harfler | |
6 | Harflerin başta ortada sonda değişen şekilleri | |
7 | Temel yazım kuralları | |
8 | vize | |
9 | Yazma çalışması | |
10 | hece çalışması | |
11 | Türkçe kelime okumaları | |
12 | Kelime okumaları | |
13 | Bitişen ve bitişmeyen harfler | |
14 | Türkçe kelime yazma çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | X | |||||
9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı Türkçesindeki harfleri tanır ve çözer | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 0 | 5 | 4 | 5 | 0 | 5 | |
2 | Arapça ve Farsça Kelimeleri okur. | 5 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | |
3 | Okutma işaretlerini(harekeleri) kavrar | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | |
4 | Arapça rakamları ve tarihleri kavrar ve ifade eder. | 4 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | |
5 | Arapça ve Farsçada bulunan kalıpları çözümler | 5 | 5 | 4 | 1 | 0 | 5 | 0 | 4 | 5 | 0 | 4 | ||
6 | Matbuu harfler ile el yazısını ayırt eder. | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 5 | 0 | 4 | 5 | 5 | 0 | 5 | |
7 | El yazması eserlerin özelliklerini belirler ve hüküm verir. | 5 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |