Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Grafik Tasarımı | ITM 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Görsel iletişimi biçim ve işlevi bütünleştirecek şekilde ele almak dersin ana amacıdır. |
Dersin İçeriği | Ders görsel iletişimi tasarlamak için gereken temel tasarımsal unsurları ve alt unsurlar birlikte ele alır. Bu bağlamda tasarımda araştırma, tipografi, imge, sayfa düzeni, renk, format, baskı sonladırma gibi kısımlar içeriği oluşturmaktadır. Bu bağlamda belirli programlar kullanılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | asarımın kullanıcı grupları/seyirciyle nasıl görsel iletişim kurduğunu ve bunun nasıl ele alınabileceği öğrenilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Eşleştirme Testler, |
2 | Bir dizi yapı çözümlerine ulaşmak ve özgün düşünmenin kavranması. Başarılı bir görsel iletişim tasarımı gerçekleştirmek öğrenilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel İletişimi Tasarlamak | |
2 | Tasarımda fikir arayışı | |
3 | Baskı ve sonlandırma | |
4 | Biçim ve işlev | |
5 | Tipografi | |
6 | İmge | |
7 | Renk | |
8 | Logolar ve retorik analizi | |
9 | Tasarımsal unsurların birlikte ele alınması | |
10 | Deneysel çalışma | |
11 | Sayfa Düzenlemesi | |
12 | Format | |
13 | Büyük düşünmek ve küçük düşünmek | |
14 | Tasarımda Gestalt İlkeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Grafik Tasarımın Temelleri Seti (Paul Harris) Görsel İletişimi Tasarlamak 001 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | asarımın kullanıcı grupları/seyirciyle nasıl görsel iletişim kurduğunu ve bunun nasıl ele alınabileceği öğrenilir. |
2 | Bir dizi yapı çözümlerine ulaşmak ve özgün düşünmenin kavranması. Başarılı bir görsel iletişim tasarımı gerçekleştirmek öğrenilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 5 | 5 | 25 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |