Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim Felsefesi | ITM 006 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TOLUNAY KAĞAN ERGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İletişim felsefesi dersi öğrencilere insan iletişimiyle ilgili felsefi sorunlarla tanıştırmayı, iletişim ve iletişimin olanağı üzerine bir sorgulama başlatmalarını amaçlanmaktadır. Ders aynı zamanda iletişimin ne olduğu soruları çevresinde merkezileşen ve iletişim pratiğini anlamaya yönelen çeşitli düşüncelerin felsefi dayanaklarıyla birlikte tartışmaya açılmasını, iletişim felsefesini geleneksel ve çağdaş yaklaşımların nasıl ele aldıkları üzerinde durmayı da amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Felsefe nedir? İletişim Felsefesi nedir? İletşimle ilgili felsefsi düşünceler nedir? Popüler kültür ve medya nedir? |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Felsefe ve iletişim felsefesini tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Marksist medya teorilerinin özelliklerini sıralar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Gramsci, Althusser, Frankfurt okulu düşünürleri, Lukacs, Weber, Huizinga ve Mac Luhan’ın görüşlerini ve kullandıkları kavramları tanımlayabilecek ve birbiriyle ilişkilendirerek açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Mc Luhan’ın görüşlerini ve kullandıkları kavramları tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Düşünürleri ve görüşlerini birbiriyle ilişkilendirir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Popüler kültür ve medya kavramlarını ve içeriğini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Felsefe nedir? | |
2 | İletişim felsefesi nedir? | |
3 | Marx ve Marxist Medya Kuramı | |
4 | Althusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları | |
5 | Gramsci, Eleştirel Kuram ve Kültürel Çalışmalar | |
6 | Popüler kültür ve hegemonya | |
7 | Frankfurt okulu, tarihi etkisi ve önemi | |
8 | Ara Sınav (Vize) | |
9 | Popüler Kültür ve Medya | |
10 | Habermas ve Kamusal alan | |
11 | İletişimsel Eylem Kuramı | |
12 | Internet ve Sanal Gerçeklik kavramı | |
13 | Mc Luhan: Küreselleşme, medya ve öteki | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Jürgen Habermans, "İletişimsel Eylem Kuramı" Kabal Yayınları Dr. Hacı Mustafa Açıkgöz, "İletişim Felsefesine Giriş", Elis Yayınları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Felsefe ve iletişim felsefesini tanımlar |
2 | Marksist medya teorilerinin özelliklerini sıralar |
3 | Gramsci, Althusser, Frankfurt okulu düşünürleri, Lukacs, Weber, Huizinga ve Mac Luhan’ın görüşlerini ve kullandıkları kavramları tanımlayabilecek ve birbiriyle ilişkilendirerek açıklar |
4 | Mc Luhan’ın görüşlerini ve kullandıkları kavramları tanımlar |
5 | Düşünürleri ve görüşlerini birbiriyle ilişkilendirir |
6 | Popüler kültür ve medya kavramlarını ve içeriğini açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |