Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital İletişim ve Propaganda ITM 021 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYŞE ÇELİKBAŞ AYKUT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri,
2 Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 propaganda kavramının düşündürdükleri.. tanımı.
2 Propaganda kavramının etimolojik anlamı ve tarihçesi, din dil ve kültür ile ilişkisi
3 Propagandacının amaçları, yöntemleri..
4 propaganda türleri kaynağı ve sahası bakımından propagandalar
5 propaganda türleri konusu ve kullanılışı bakımından propagandalar
6 propaganda yöntemini diğerlerinden ayıran özellikler..
7 Lasswell'in propaganda kuramı ve iletişim bilimlerinin kurumsallaşması
8 Dijital iletişim nedir? özellikleri ve geleneksel iletişim ile farkları
9 yeni medya ve yeni medya üzerinden yapılan propaganda çalışmaları
10 dünya çapında etkileyici propaganda örnekleri ( Hitler, Stalin, Mussolini vb )
11 dünya çapında etkileyici propaganda örnekleri ( 1. dünya savaşı,kuzey ırak savaşı)
12 yeni medya üzerinden gerçekleşen propaganda örnekleri (Trump seçiminde Facebook etkisi)
13 post turth kavramı ve propanda ilişkisi
14 siyasal iletişim kampanyalarından örnekler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1
2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
Toplam 20
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 2 2 4
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ara Sınav 5 5 25
Ödev 6 3 18
Proje / Tasarım 4 4 16
Final 5 5 25
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5