Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Almanca UTC 413 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

ingilizce

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Öğrencinin yabancı dil gerektiren iş ve eğitim ortamlarında, uluslararası etkinliklerde Almancayı kullanabilmesidir. Dersin dili (gerektiğinde Türkçe açıklamalı) Almancadır.

Dersin İçeriği

Öğrencinin Almancanın tümce yapısını kavrayıp, uluslararası iş ve eğitim ortamlarındaki diyalogların tümce öğelerini oluşturabilme, diyalogdaki konuşmayı başarma ve geliştirebilmektir. Öğrencinin Almancayla kendini ifade edebilmesi için kendi tümcelerini oluşturabilecek düzeyde temel Almanca Dilbilgisine sahip olması; okulda, işte, alışverişte, kamu kuruluşlarında, yemekte v.b. ortamlarda istek ve şikâyetlerini ifade edebilecek düzeyde Almancasını geliştirebilmesi dersin amacı ve içeriğidir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Almanca başlangıç seviyesindeki konuşma örneklerini tekrarlar. Konuşmayı kurar, diyaloğu ilerletir. Kendi cümleleriyle ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay,
2 Günlük yaşamda kullanılabilir başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları gerçekleştirir. Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Soru sorar, diyalog örneklerini tekrarlar ve böylece diyaloğa geçer. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma temelinde, Almanca kullanımını ve dilbilgisi bilgilerini denetler. Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap,
4 Başlangıç seviyesindeki Almancasını geliştirmek için seviye belirleme ile bilgisini sınar. Almanca giriş (ve ilk başlangıç) seviyesini başardığına hüküm verir. Tartışma,
5 Kelime hazinesini geliştirir ve benzer anlamdaki kelimeleri bir araya getirir. Kendi sözlüğünü oluşturur ve bu çalışmayla benzer anlamdaki kelimeleri ve karşılıklarını bulur. Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve hukuk alanlarında karşılaşılabilen basit ve başlangıç seviyesine uygun Almanca diyalogları veya haberleri izler, duyar. Videoları izler, dinler ve anlamaya çalışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
7 Başlangıç seviyesi Almancaya uygun basitleştirilmiş uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve Hukuk alanına dair görsel sunumları ve belgeselleri anladığına emin olmak için yeniden ele alır ve dil hazinesini geliştirir. Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Tartışma,
8 Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset, eğitim, araştırma ve hukuk bilim dallarında karşılaşılan başlangıç seviyesindeki Almanca formları doldurur. Rapor veya haber içeriklerini anlamak üzere okur, izler, dinler, analiz eder. Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası,
9 Dersin bulunduğu bölüme ve bilim dalına göre, başlangıç seviyesindeki Almanca soru-cevaplı diyaloglarda alternatif cevaplara yönelik meslekî konuya, bu dersin çerçevesiyle kısmî çözüm sunar. Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
10 Başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisini geliştirmek için seviye belirlemelerle bilgisini sınar. Gezi / Gözlem, Soru-Cevap,
11 Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisiyle gerekli Almanca formları doldurur. Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap,
12 Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Diyalog kurar. Başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları tekrarlar, rol oynar ve gerçekleştirir. Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
13 Meslekî alandaki basitleştirilmiş Almancayı duyar ve örnekleri dikkatle dinler. Bilim dalına uygun metinleri okur ve görsel sunumları dinler, anlamaya çalışır ve örneklemeyle tekrarlamaya çalışır. Başlangıç seviyesindeki Almanca soru-cevaplı diyaloglarda (Türkçe açıklamalı), alternatif cevaplarla, rol oynamayla ve benzetimle, bilim dalına uygun ve konuya ilişkin tartışır ve çözüm sunar. Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hören/Sprechen: sich begrüßen / verabschieden; nach dem Befinden fragen. Sich und andere vorstellen. Kendini tanıtma. Dinle ve söyle: Karşılaşma vedalaşma Laender. Alphabet. W-Fragen. Verbkonjugation Singular
2 Über den Beruf und Persönliches sprechen. Sich und andere vorstellen. Lesen: Visitenkarten und Internet-Profil. Einen Steckbrief schreiben. Kendini tanıtma. Meslek ve kişi hakkında konuşma. Kartvizitler. Kendiniz hakkında kısa metin profil yazma. Berufe. Familienstand. Zahlen 1-100. Verbkonjugation Singular und Plural. Negation mit nicht. Wortbildung -in.
3 Hören / Lesen: Drehbuchausschnitt. Über die Familie und über Sprachkenntnisse sprechen. Landeskunde: Deutschland. Konuşma: Aile hakkında ve dil becerileri hakkında konuşma Ja/Nein-Fragen. "Doch". Possessivartikel mein/dein. Verben mit Vokalwechsel. Aile. Diller. Evet / Hayır soruları. "doch". İyelik Zamiri.
4 Hören: Beratungsgespraeche. Hilfe anbieten. Sprechen: nach Preisen fragen und Preise nennen. Etwas bewerten. Dinleme: Danışmanlık. Yardım talep etme. Konuşma: Pahasını sorma. Fiyat verme. Bir şeyi değerlendirme. Definitiver Artikel. Personalpronomen. Adjektive. Belirli Artikel. Şahıs Zamirleri. Sıfatlar. Sayılar 100-1.000.000
5 Nach Wörtern fragen und Wörter nennen. Um Wiederholung bitten. Etwas beschreiben. Sich bedanken. Produktinformationen lesen. Formular ausfüllen. Tanımlamak. Ürün bilgilerini okumak. Form doldurma. indefinitiver Artikel. Negativartikel. Farben. Dinge. Materialien. Formen. Belirsiz Artikel. Şahıs Zamirleri. Sıfatlar. Olumsuz Artikel. Renkler. Eşyalar. Malzemeler. Şekiller.
6 Hören: Telefongespräche. Sprechen: Telefonstrategien. Lesen: E-Mail und SMS. Büro. Computer. Singular -- Plural. Akkusativ. Dinleme: Telefon görüşmeleri. Konuşma: Telefon Stratejileri. Okuma: E-Posta ve SMS. Ofis. Bilgisayar. Tekil - çoğul. ismin -i hali
7 Aussagen zu Freizeitaktivitäten hören. Sprechen: Komplimente machen. Hobbys/Fähigkeiten. Um etwas bitten. Sich bedanken. Sich verabreden. Einen Vorschlag machen und darauf reagieren. SMS Lesen. Einladung schreiben. Absagen. Tageszeiten. Wochentage. Uhrzeiten. Freizeitaktivitaeten. Modalverb: "können". Praepositionen: "am" und "um". Verbposition im Satz.
8 Sich verabreden. Einen Vorschlag machen und darauf reagieren. Einladung schreiben. Essen. Boş zaman aktiviteleri ile ilgili ifadeleri dinleyin. Randevu alın. Bir öneride bulun ve ona cevap ver. Lebensmittel und Speisen. Konjugation "mögen" zu "möchte". Tageszeiten. Wochentage. Uhrzeiten. Freizeitaktivitaeten. Modalverb: "können". Praepositionen: "am" und "um". Wortbildung.
9 Essgewohnheiten. Verschiedene Kulturen. Wiederholungen. Kurze Diktate und Prüfungen. Essen. Tekrarlar. Davet yaz. Yemek üzerine. Modul 3. Veranstaltungstipps. Einladung zu Hause. Essen - Spezialitaeten. Freizeit. Verabredungen
10 Diktat und Quiz-Test. Vorlieben ausdrücken. Wichtige Wörter und Wendungen. Verbkonjugation: sehen, arbeiten. Verbposition im Satz. Präpositionen: von ... bis. Am Sonntag, um acht Uhr. Tercihleri ifade edebilmek. Önemli kelimeler ve ifadeler. Fiil çekimleri ve cümle içindeki yeri. Edatlar: von... bis = 'den -'e kadar. Verbkonjugation: „möchten“. Verbkonjugation: lesen, treffen, schlafen, fahren.
11 Gefallen / Missfallen ausdrücken. prädikatives Adjektiv. Verbkonjugation: gefallen. Nachfragen. Zustimmen, widersprechen, verneinen. Anzeigen lesen und schreiben. Verbkonjugation: lesen, treffen, schlafen, fahren. Memnuniyet / memnuniyetsizlik ifadesi. Talepler. Katılıyorum, katılmıyorum, inkar. İlan okuma ve yazma.
12 Buchstabieren. Gegenstaende benennen und beschreiben. Reklamation. Imperativ: "Sie". Rechnen. Um Auskunft bitten. Harflendirme. Emir Kipi: "Sie/siz". Yazım. Öğeleri adlandırma ve tanımlama. Şikayet. Bilgi talep etmek.
13 Trennbare Verben: einsteigen, aussteigen, umsteigen. Öffentliches Verkehr. Anzeigen zuhören und verstehen. Richtung orientieren. Orientierung. Ayrılabilir fiiller: einsteigen, aussteigen, umsteigen. Toplu taşıma. Mesajı dinlemek ve anlamak. Rota belirlemek. Oryantasyon.
14 Lesemagazinen allgemein über alle Lektionen. Unterwegs sein. Sprechtraining. Regeln in Verkehr. Durchsagen. Verben. Genel olarak tüm konularla ilgili okuma metinleri okumak. Hareket halinde olmak ve trafik. Konuşma alıştırmaları. Trafik kuralları. Duyuruları değerlendirmek. Yeni Fiiller.
Kaynaklar
Ders Notu

"Menschen" daF Kursbuch A1.1 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht

Ders Kaynakları

"Menschen" daF Kursbuch A1.1 Hueber Verlag / Sandra Evans, Franz Specht

Ek Kaynaklar:

Landeskunde, Hueber V. Aussprachespiele, Hirschfeld, Ursula; Klett. Niebisch, Daniela. Schritte International-1. Hueber Verlag, 2012; Funk, Herrmann. Studio d A1-Teilband 1 Kurs- und Übungsbuch. Cornelsen Verlag, 2008. Vokabeltaschenbuch; Deutsch-Türkisch-Deutsch Wörterbuch; Studio d A1-Audio-CD; Cengiz, Birgit. Almanca Dilbilgisi. Sümer Kitabevi. Learn To Speak German Deluxe, eLanguage LLC 2006, Interaktif Öğrenim Çözümü Seti, EuroSoft Language Software

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir.
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir.
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler.
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir.
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir.
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur.
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Almanca başlangıç seviyesindeki konuşma örneklerini tekrarlar. Konuşmayı kurar, diyaloğu ilerletir. Kendi cümleleriyle ifade eder.
2 Günlük yaşamda kullanılabilir başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları gerçekleştirir.
3 Soru sorar, diyalog örneklerini tekrarlar ve böylece diyaloğa geçer. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma temelinde, Almanca kullanımını ve dilbilgisi bilgilerini denetler.
4 Başlangıç seviyesindeki Almancasını geliştirmek için seviye belirleme ile bilgisini sınar. Almanca giriş (ve ilk başlangıç) seviyesini başardığına hüküm verir.
5 Kelime hazinesini geliştirir ve benzer anlamdaki kelimeleri bir araya getirir. Kendi sözlüğünü oluşturur ve bu çalışmayla benzer anlamdaki kelimeleri ve karşılıklarını bulur.
6 Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve hukuk alanlarında karşılaşılabilen basit ve başlangıç seviyesine uygun Almanca diyalogları veya haberleri izler, duyar. Videoları izler, dinler ve anlamaya çalışır.
7 Başlangıç seviyesi Almancaya uygun basitleştirilmiş uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset ve Hukuk alanına dair görsel sunumları ve belgeselleri anladığına emin olmak için yeniden ele alır ve dil hazinesini geliştirir.
8 Uluslararası ilişkiler, ticaret, siyaset, eğitim, araştırma ve hukuk bilim dallarında karşılaşılan başlangıç seviyesindeki Almanca formları doldurur. Rapor veya haber içeriklerini anlamak üzere okur, izler, dinler, analiz eder.
9 Dersin bulunduğu bölüme ve bilim dalına göre, başlangıç seviyesindeki Almanca soru-cevaplı diyaloglarda alternatif cevaplara yönelik meslekî konuya, bu dersin çerçevesiyle kısmî çözüm sunar.
10 Başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisini geliştirmek için seviye belirlemelerle bilgisini sınar.
11 Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca bilgisiyle gerekli Almanca formları doldurur.
12 Meslekî alanındaki başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları yeni kelimelerle geliştirir. Diyalog kurar. Başlangıç seviyesindeki Almanca konuşmaları tekrarlar, rol oynar ve gerçekleştirir.
13 Meslekî alandaki basitleştirilmiş Almancayı duyar ve örnekleri dikkatle dinler. Bilim dalına uygun metinleri okur ve görsel sunumları dinler, anlamaya çalışır ve örneklemeyle tekrarlamaya çalışır. Başlangıç seviyesindeki Almanca soru-cevaplı diyaloglarda (Türkçe açıklamalı), alternatif cevaplarla, rol oynamayla ve benzetimle, bilim dalına uygun ve konuya ilişkin tartışır ve çözüm sunar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
2. Ödev 10
1. Proje / Tasarım 40
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 16 16
Performans Görevi (Uygulama) 1 6 6
Final 1 24 24
Ödev 1 14 14
Proje / Tasarım 1 20 20
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5