Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Ticarette Stratejik Yönetim | UTC 401 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ESRA DİL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ESRA DİL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Rekabetin hızlı bir şekilde artması ile birlikte işletmeler arasındaki kar ve performans farklılıklarının kaynağının ve bu farklılıkların sürekliliğinin nedenlerinin incelenmesi oldukça önemli bir hale gelmiştir. Ayrıca rekabet olgusunun doğası göz önüne alındığında işletmelerin sürdürülebilir üstünlüğe sahip olmalarının onların fark yaratma becerileri ile doğru orantılı olduğu görülmektedir. Bu doğrultuda bu sorulara cevap arama güdüsü içinde olan stratejik yönetime ilişkin konuların öğrencilere öğretilmesi ve bu öğrenme sürecinin akabinde bazı örnek olayların çözümlenerek konuların öğrencilere kavratılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Stratejik yönetimin temel sorunsalı incelendikten sonra, bu sorunsalı açıklamada öne çıkan okulların soruna bakışları tartışılmaktadır. Akabinde ise Stratejik yönetim süreci detaylı bir şekilde incelenecek sürecin bitiminde de örnek olay incelemeleri yapılmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stratejik yönetimin temel sorunsalı inceler ve bu sorunsalı açıklamaya çalışan okulların sorunsalla ilgili argümanlarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Pozisyon okulu ve kaynaklara dayalı yaklaşımların strateji olgusuna bakışını irdeler ve iki okul arasındaki farklılıkların stratejik yönetim için yapmış olduğu imaları tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Stratejik yönetim sürecinin birinci aşaması olan çevre analizine odaklanır ve bu analizin nasıl yapılacağına ilişkin uygulamaya yönelik önerilerde bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Örgütün yönünün belirlenmesine ilişkin bir çerçeve oluşturur ve bu doğrultuda bazı örnekler sunarak incelemelerde bulunur. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Alternatif stratejilerin nasıl oluşturulabileceğini irdeler ve bu konuda bazı örnekleri inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Stratejinin uygulanmasına ilişkin bazı önermelerde bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Stratejik yönetimle ilgili bazı örnek olayları inceleyerek stratejik yönetim olgusunun iş dünyasındaki yeri ve uygulama tarzlarına ilişkin bir birikim oluşmasını hedefler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stratejik Yönetimin Temel Sorunsalı | |
2 | Pozisyon Okulu | |
3 | Kaynaklara Dayalı Okul | |
4 | Stratejik Düşünme-Yönetime Stratejik Yaklaşmanın Gerekleri | |
5 | Stratejik Yönetim Süreci | |
6 | Uluslararası Çevre Analizi-Endüstri Çevresi | |
7 | İç Çevre Analizi | |
8 | Uluslararası Düzlemde Örgütün Yönünün Belirlenmesi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Alternatif Stratejilerin Belirlenmesi | |
11 | Alternatif Stratejilerin Belirlenmesi | |
12 | Strateji Uygulama | |
13 | Örnek Olay İncelmesi | |
14 | Örnek Olay İncelmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesi Ders Notu |
Ders Kaynakları | Stratejik Yönetim, John A. Pearce II , Richard B. Robinson , Mc Graw Hill , Nobel Akademik Yayıncılık |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Stratejik yönetimin temel sorunsalı inceler ve bu sorunsalı açıklamaya çalışan okulların sorunsalla ilgili argümanlarını tartışır. | |||||||||
2 | Pozisyon okulu ve kaynaklara dayalı yaklaşımların strateji olgusuna bakışını irdeler ve iki okul arasındaki farklılıkların stratejik yönetim için yapmış olduğu imaları tartışır. | |||||||||
3 | Stratejik yönetim sürecinin birinci aşaması olan çevre analizine odaklanır ve bu analizin nasıl yapılacağına ilişkin uygulamaya yönelik önerilerde bulunur. | |||||||||
4 | Örgütün yönünün belirlenmesine ilişkin bir çerçeve oluşturur ve bu doğrultuda bazı örnekler sunarak incelemelerde bulunur. | |||||||||
5 | Alternatif stratejilerin nasıl oluşturulabileceğini irdeler ve bu konuda bazı örnekleri inceler. | |||||||||
6 | Stratejinin uygulanmasına ilişkin bazı önermelerde bulunur. | |||||||||
7 | Stratejik yönetimle ilgili bazı örnek olayları inceleyerek stratejik yönetim olgusunun iş dünyasındaki yeri ve uygulama tarzlarına ilişkin bir birikim oluşmasını hedefler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |