Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 320 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Seren Özsoy |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İKY fonksiyonların uygulanabilmesi için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Bu derste insan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, İK planlama, İK temin ve seçimi, eğitim ve geliştirme gibi İK fonksiyonları ile ilgili konulara değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKYnin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | İKY fonksiyonlarını İKYnin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | İKY uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | İKY fonksiyonları ile ilgili yöntemlerin uygulanabilirliğini işletmelere göre sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İnsan Kaynaklarının Açık Sistem Yaklaşımı İle Ele Alınması - İK strateji ve politikaları | |
3 | İş Analizi ve İş Tasarımı | |
4 | İnsan Kaynakları Planlaması | |
5 | İK Tedarik ve Seçimi | |
6 | Eğitim ve Geliştirme | |
7 | Performans Değerleme | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kariyer Geliştirme | |
10 | İş Değerleme | |
11 | Ücret Yönetimi | |
12 | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği - Endüstri İlişkileri | |
13 | İK Bilgi Sistemleri - Uluslararası İKY | |
14 | İK´da Güncel Konular |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. Uyargil, C. ve diğerleri(2010), İnsan Kaynakları Yönetimi, İ.Ü. İşletme Fakültesi, Beta Yayınları, İstanbul. |
Ders Kaynakları | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. Bayraktaroğlu, Serkan (2010) İnsan Kaynakları Yönetimi, Genişletilmiş 2. Baskı, Sakarya Kitabevi, Sakarya. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKYnin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | |||||||||
2 | İKY fonksiyonlarını İKYnin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkilendirir. | |||||||||
3 | İKY uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile ilişkilendirir. | |||||||||
4 | İKY fonksiyonları ile ilgili yöntemlerin uygulanabilirliğini işletmelere göre sınıflandırır. | |||||||||
5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |