Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Ekonomi ve E-Ticaret UTC 319 5 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi S M RASHED JAHANGIR
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi S M RASHED JAHANGIR,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Seren ÖZSOY

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Küreselleşen dünya eski iş yapma yöntemlerini değiştirerek; reel sektörde, finansal piyasalarda ve ülkelerin ticaret politikalarında farklılıklar ortaya çıkarmıştır. Ortaya çıkan yenilikler fırsatları da beraberinde getirmiş, ekonomik aktörlerin iş yapma yöntemlerinde değişikliğe neden olmuştur. Bu değişikliklerden en çarpıcı olanı, ticaretin mekansal kısıtlamalarından sıyrılarak, müşteriyle elektronik ortamda buluşulduğu elektronik ticarettir. Her geçen yıl hızla büyüyen elektronik ticaret iş hacmi uluslararası ticaretin de en önemli araçlarından biri haline gelmiştir. Bu ders ile öğrencilerin değişen yeni ekonomi anlayışı ve elektronik ticaretin temellerinin kavranması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Yeni Ekonomi Kavramı ve Ortaya Koyduğu Farklılıklar, Elektronik Ticaret Kavramı, Elektronik Ticarette İş Yapma Biçimleri, Elektronik Ticaretin Ortaya Koyduğu Farklılıklar

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yeni ekonomi kavramı ve ortaya koyduğu farklılıkları kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
2 Yeni ekonominin ortaya çıkardığı fırsatları analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
3 Elektronik ticaret ile iş yapma biçimlerini kavrar. Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım,
4 Elektronik ticaret uygulamalarını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama,
5 Elektronik ticaret iş fırsatlarını analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yeni Ekonomi Kavramı ve Temel Eğilimler Nuray Terzi (2012), ‘Yeni Ekonomi’, Beta Basım Yayım
2 Yeni Ekonomi ve Reel Sektör Nuray Terzi (2012), ‘Yeni Ekonomi’, Beta Basım Yayım
3 Yeni Ekonomi ve Finans Piyasaları Nuray Terzi (2012), ‘Yeni Ekonomi’, Beta Basım Yayım
4 Yeni Ekonomi ve Rekabet Politikaları Nuray Terzi (2012), ‘Yeni Ekonomi’, Beta Basım Yayım
5 Yeni Ekonomi ve Türkiye Nuray Terzi (2012), ‘Yeni Ekonomi’, Beta Basım Yayım
6 Elektronik Ticarete Giriş Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım
7 Elektronik Ticaret Uygulamaları Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım
8 Elektronik Ticaretin Fizibilitesi Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım
9 Ara Sınav
10 Elektronik İş Modelleri Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım
11 İnternette Pazarlama ve Elektronik Lojistik Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım
12 Elektronik Ticarette Sosyal Medya Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım
13 Elektronik Ticarette Belge Düzeni, Finans ve Muhasebe İşlemleri Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım
14 Elektronik Ticarette Hukuksal Düzenlemeler Şükrü Dokur ve Gazanfer Erbaşlar (2012) ‘Elektronik Ticaret E-Ticaret’ Nobel Yayın Dağıtım
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim Üyesinin Ders Notu

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir.
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir.
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler.
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir.
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir.
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur.
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Yeni ekonomi kavramı ve ortaya koyduğu farklılıkları kavrar.
2 Yeni ekonominin ortaya çıkardığı fırsatları analiz edebilir.
3 Elektronik ticaret ile iş yapma biçimlerini kavrar.
4 Elektronik ticaret uygulamalarını kavrar.
5 Elektronik ticaret iş fırsatlarını analiz edebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 16
1. Ödev 18
1. Sözlü Sınav 16
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 12 12
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,84
Dersin AKTS Kredisi 5