Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce III | UTC 204 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL ŞİMDİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The purpose of the course is to enable students to comprehend purchasing, logistics, payments and trade documents more effectively. Each unit of the course focuses on a particular theme of international trade documents. |
Dersin İçeriği | The course contains purchasing, risk management, logistics and payments in international trade. Besides, the course includes international trade documents not only export but also import. Each theme is presented with a background in the context of real-life examples.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Describe what companies do; describe work-related responsibilities in the present simple tense | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Talk about company structure; talk about projects in the present continuous tense | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Talk about the development of projects; Talk about past experiences in the past simple tense | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Discuss customer service; Discuss services using comparative forms | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Describe personal experiences; talk about problems and changes in the present perfect tense | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction – News International Trade and Economy | |
2 | News International Trade and Economy | |
3 | Purchasing Management Skill Sets in Foreign Markets | |
4 | Freight, Logistics, and Specialized Transportation Issues for Import/Export Managers | |
5 | Risk Management in International Business | |
6 | Technology in Global Trade | |
7 | Foreign Trade Zones, Bonded Warehouses, Free Trade Agreements | |
8 | Midterm | |
9 | Export Documentation | |
10 | Export Procedure | |
11 | Payments for Exports | |
12 | Import Documentation and Procedure | |
13 | Incoterms 2020 | |
14 | EXIM Bank |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cook, T. A., Alston, R., Raia, K. 2004. Mastering import & export management. Amacom Books. Gupta, P. 2017. Export Import Management. New York: McGraw Hill. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Describe what companies do; describe work-related responsibilities in the present simple tense | |||||||||
2 | Talk about company structure; talk about projects in the present continuous tense | |||||||||
3 | Talk about the development of projects; Talk about past experiences in the past simple tense | |||||||||
4 | Discuss customer service; Discuss services using comparative forms | |||||||||
5 | Describe personal experiences; talk about problems and changes in the present perfect tense |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
1. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |