Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Eğitimine Giriş II | DKS 424 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Ses Eğitimi yoluyla, ses kullanımında karşılaşılan zorlukların yenilmesi ve ses rejisterinin genişletilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ses kullanımında kazandırılan beceriler yoluyla Türk ve Dünya müziğinden eserlerin seslendirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan sesinin sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | ||
2 | İnsan sesinin sınırları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Diyafram nefesi ve postür dinamiklerini eşgüdüm içinde kullanmayı alışkanlık haline getirir. | ||
4 | Diyafram nefesi ve postür dinamiklerini eşgüdüm içinde kullanmayı alışkanlık haline getirir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Ses Rejisterleri ve pasaj notları hakkında bilgi sahibi olur | ||
6 | Müzikal nüansların eser üzerindeki uygulamalarını çözümler. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
7 | 5 li ve 6 lı ve 7 li ses egzersizlerinin ses yansıması hakkında bilgi sahibi olurlar, | ||
8 | Nüans değişiklikleri yaparak bir eserin söylenme stiline eleştirel yaklaşım geliştirir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
9 | Müzikal nüansların eser üzerindeki uygulamalarını çözümler. | ||
10 | Ses kullanımından elde ettiği becerileri geliştirerek yeni eserler üzerinde kullanır. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan sesinin sınırlarının ve sınıflandırılmasının öğretilmesi. | |
1 | İnsan sesinin sınırlarının ve sınıfl andırılmasının öğretilmesi. | |
2 | İnsan sesinin sınırlarının ve sınıfl andırılmasının öğretilmesi. | |
2 | İnsan sesinin sınırlarının ve sınıflandırılmasının öğretilmesi. | |
3 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
3 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındakirenk farklarının giderilmesi. | |
4 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındakirenk farklarının giderilmesi. | |
4 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
5 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
5 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındakirenk farklarının giderilmesi. | |
6 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındakirenk farklarının giderilmesi. | |
6 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
7 | Postür çalışmalarına devam edilmesi. | |
7 | Postür çalışmalarına devam edilmesi. | |
8 | Postür çalışmalarına devam edilmesi. | |
8 | Postür çalışmalarına devam edilmesi. | |
9 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması. | |
9 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması. | |
10 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması. | |
10 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması. | |
11 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması. | |
11 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması. | |
12 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması. | |
12 | Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eser üzerinde uygulanması | |
13 | Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eser üzerinde uygulanması | |
13 | Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eserüzerinde uygulanması | |
14 | Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eserüzerinde uygulanması | |
14 | Tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Nilgün Sazak Nota arşivi, |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan sesinin sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | ||||||||||
2 | İnsan sesinin sınırları hakkında bilgi sahibi olur | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | Diyafram nefesi ve postür dinamiklerini eşgüdüm içinde kullanmayı alışkanlık haline getirir. | ||||||||||||
4 | Diyafram nefesi ve postür dinamiklerini eşgüdüm içinde kullanmayı alışkanlık haline getirir. | 1 | 3 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 |
5 | Ses Rejisterleri ve pasaj notları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||
6 | Müzikal nüansların eser üzerindeki uygulamalarını çözümler. | 3 | 3 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 |
7 | 5 li ve 6 lı ve 7 li ses egzersizlerinin ses yansıması hakkında bilgi sahibi olurlar, | ||||||||||||
8 | Nüans değişiklikleri yaparak bir eserin söylenme stiline eleştirel yaklaşım geliştirir. | 1 | 2 | 3 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 |
9 | Müzikal nüansların eser üzerindeki uygulamalarını çözümler. | ||||||||||||
10 | Ses kullanımından elde ettiği becerileri geliştirerek yeni eserler üzerinde kullanır. | 2 | 4 | 3 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 200 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 244 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |