Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ses Eğitimine Giriş II DKS 424 8 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Ses Eğitimi yoluyla, ses kullanımında karşılaşılan zorlukların yenilmesi ve ses rejisterinin genişletilmesi amaçlanmaktadır. 

Dersin İçeriği

Ses kullanımında kazandırılan beceriler yoluyla Türk ve Dünya müziğinden eserlerin seslendirilmesi. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan sesinin sınırları hakkında bilgi sahibi olur.
2 İnsan sesinin sınırları hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
3 Diyafram nefesi ve postür dinamiklerini eşgüdüm içinde kullanmayı alışkanlık haline getirir.
4 Diyafram nefesi ve postür dinamiklerini eşgüdüm içinde kullanmayı alışkanlık haline getirir. Tartışma, Grupla Çalışma, Sözlü Sınavlar,
5 Ses Rejisterleri ve pasaj notları hakkında bilgi sahibi olur
6 Müzikal nüansların eser üzerindeki uygulamalarını çözümler. Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınavlar,
7 5 li ve 6 lı ve 7 li ses egzersizlerinin ses yansıması hakkında bilgi sahibi olurlar,
8 Nüans değişiklikleri yaparak bir eserin söylenme stiline eleştirel yaklaşım geliştirir. Tartışma, Grupla Çalışma,
9 Müzikal nüansların eser üzerindeki uygulamalarını çözümler.
10 Ses kullanımından elde ettiği becerileri geliştirerek yeni eserler üzerinde kullanır. Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnsan sesinin sınırlarının ve sınıflandırılmasının öğretilmesi.
1 İnsan sesinin sınırlarının ve sınıfl andırılmasının öğretilmesi.
2 İnsan sesinin sınırlarının ve sınıfl andırılmasının öğretilmesi.
2 İnsan sesinin sınırlarının ve sınıflandırılmasının öğretilmesi.
3 Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi.
3 Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındakirenk farklarının giderilmesi.
4 Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındakirenk farklarının giderilmesi.
4 Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi.
5 Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi.
5 Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındakirenk farklarının giderilmesi.
6 Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındakirenk farklarının giderilmesi.
6 Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi.
7 Postür çalışmalarına devam edilmesi.
7 Postür çalışmalarına devam edilmesi.
8 Postür çalışmalarına devam edilmesi.
8 Postür çalışmalarına devam edilmesi.
9 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması.
9 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması.
10 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması.
10 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması.
11 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması.
11 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması.
12 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması.
12 Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eser üzerinde uygulanması
13 Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eser üzerinde uygulanması
13 Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eserüzerinde uygulanması
14 Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eserüzerinde uygulanması
14 Tekrar.
Kaynaklar
Ders Notu

Nilgün Sazak Nota arşivi,

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir.
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır.
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 İnsan sesinin sınırları hakkında bilgi sahibi olur. 5 5
2 İnsan sesinin sınırları hakkında bilgi sahibi olur 0 2 3 0 0 1 0 0 0 0 0 0
3 Diyafram nefesi ve postür dinamiklerini eşgüdüm içinde kullanmayı alışkanlık haline getirir.
4 Diyafram nefesi ve postür dinamiklerini eşgüdüm içinde kullanmayı alışkanlık haline getirir. 1 3 1 0 0 1 0 2 0 0 1 0
5 Ses Rejisterleri ve pasaj notları hakkında bilgi sahibi olur
6 Müzikal nüansların eser üzerindeki uygulamalarını çözümler. 3 3 1 0 0 1 0 1 0 0 1 0
7 5 li ve 6 lı ve 7 li ses egzersizlerinin ses yansıması hakkında bilgi sahibi olurlar,
8 Nüans değişiklikleri yaparak bir eserin söylenme stiline eleştirel yaklaşım geliştirir. 1 2 3 0 3 1 0 0 0 0 1 1
9 Müzikal nüansların eser üzerindeki uygulamalarını çözümler.
10 Ses kullanımından elde ettiği becerileri geliştirerek yeni eserler üzerinde kullanır. 2 4 3 0 0 1 1 1 0 0 0 1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 200
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 200
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Performans Görevi (Uygulama) 1 8 8
Final 1 8 8
Ara Sınav 1 8 8
Ara Sınav 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 244
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,76
Dersin AKTS Kredisi 5