Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Derleme | DKS 418 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Gezici saz şairliği, Âşık Müziği |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERTAN DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Halk Müziğinin derlenemsi ve korunması, Araştırma ne derleme yöntemlerini öğretmek, Verş toplama ve analiz etme yeteneği kazandırmak |
Dersin İçeriği | Derleme teknikleri ve anadolu derleme sahaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Derleme Bilgisi öğrenir | ||
2 | Araştırma ve analiz etme yeteneği gelişir | ||
3 | Kültürel bilinç kazanmış olur |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derleme tarihi | Önerilen kaynakların okunması |
2 | Derlemeyle ilgili temel kavramlar | Önerilen kaynakların okunması |
3 | Halk müziği derleme çalışmaları | Önerilen kaynakların okunması |
4 | Eskiden kullanılan derleme cihaz ve yöntemleri | Önerilen kaynakların okunması |
5 | Günümüzde kullanılan derleme cihaz ve yöntemleri | Önerilen kaynakların okunması |
6 | Çalışma sahasıyla ilgili bilinmesi gereken bilgiler | Önerilen kaynakların okunması |
7 | Ara Sınav | Önerilen kaynakların okunması |
8 | Derleme sırasında araştırmacıda olması gereken özellikler | Önerilen kaynakların okunması |
9 | Derleme sahasının belirlenmesi ve görüşmelerin planlanması | Önerilen kaynakların okunması |
10 | Kısa Sınav | Önerilen kaynakların okunması |
11 | Teknolojinin derlemedeki rolü | Önerilen kaynakların okunması |
12 | Kaynak ve verilerin düzenlenmesi | Önerilen kaynakların okunması |
13 | Veri analizi ve raporlama çalışmaları | Önerilen kaynakların okunması |
14 | Genel Tekrar | Önerilen kaynakların okunması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bela Bartok'un Türk Halk Müziği Derlemeleri Üzerine Çalışmalar (Dursun Ayan) Darü'l-Elhan Türk Halk Müziği Derleme Faaliyetleri ve Derleme Defteri
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Derleme Bilgisi öğrenir | ||||||||||||
2 | Araştırma ve analiz etme yeteneği gelişir | ||||||||||||
3 | Kültürel bilinç kazanmış olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |