Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Derleme DKS 418 8 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Gezici saz şairliği, Âşık Müziği 

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SERTAN DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Halk Müziğinin derlenemsi ve korunması, Araştırma ne derleme yöntemlerini öğretmek, Verş toplama ve analiz etme yeteneği kazandırmak 

Dersin İçeriği

Derleme teknikleri ve anadolu derleme sahaları 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Derleme Bilgisi öğrenir
2 Araştırma ve analiz etme yeteneği gelişir
3 Kültürel bilinç kazanmış olur
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derleme tarihi Önerilen kaynakların okunması
2 Derlemeyle ilgili temel kavramlar Önerilen kaynakların okunması
3 Halk müziği derleme çalışmaları Önerilen kaynakların okunması
4 Eskiden kullanılan derleme cihaz ve yöntemleri Önerilen kaynakların okunması
5 Günümüzde kullanılan derleme cihaz ve yöntemleri Önerilen kaynakların okunması
6 Çalışma sahasıyla ilgili bilinmesi gereken bilgiler Önerilen kaynakların okunması
7 Ara Sınav Önerilen kaynakların okunması
8 Derleme sırasında araştırmacıda olması gereken özellikler Önerilen kaynakların okunması
9 Derleme sahasının belirlenmesi ve görüşmelerin planlanması Önerilen kaynakların okunması
10 Kısa Sınav Önerilen kaynakların okunması
11 Teknolojinin derlemedeki rolü Önerilen kaynakların okunması
12 Kaynak ve verilerin düzenlenmesi Önerilen kaynakların okunması
13 Veri analizi ve raporlama çalışmaları Önerilen kaynakların okunması
14 Genel Tekrar Önerilen kaynakların okunması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bela Bartok'un Türk Halk Müziği Derlemeleri Üzerine Çalışmalar (Dursun Ayan)

Darü'l-Elhan Türk Halk Müziği Derleme Faaliyetleri ve Derleme Defteri 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır.
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Derleme Bilgisi öğrenir
2 Araştırma ve analiz etme yeteneği gelişir
3 Kültürel bilinç kazanmış olur
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 40
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5