Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müzik Endüstrisine Giriş | DKS 451 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | -------- |
Önerilen Seçmeli Dersler | ---------- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Konservatuvar öğrencilerinin öğrenci oldukları dönemde ve mezun olduktan sonraki dönemdeki müzik endüstrisi ile olan ilişkilerini ve iş alanlarının tanıtılması ve buna göre kendilerinin geliştirilmesi gereken yönlerinin geliştirilmesi ve hedeflerinin belirlenmesi |
Dersin İçeriği | Müzik Endüstrinin tanımı, müziğin Türkiye'deki endüstriyel boyutu, konservatuvar öğrencilerinin istihdam edilebileceği iş alanları, kurumsal ilişkiler konusundaki iletişim tecrübe ve bilgi, akademik cv (özgeçmiş) hazırlama, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konservatuvar mezunlarının iş olanakları hakkında bilgi sahibi olur. | ||
2 | Formasyon derslerinin işlevini öğrenir. | ||
3 | Mesleği ile ilgili kurumlar ile iletişime geçme ve kendi profilini ortaya koyma becerisini kazanır. | ||
4 | Bireysel ve toplu müzik dersleri verir. | ||
5 | Müzik sektörü hakkında bilgi sahibi olur ve kendi yeterliliklerine uygun alanları belirler. | ||
6 | Müzik mesleği ile ilgili projeler üretir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konservatuar öğrencilerinin öğrencilik ve mezuniyet sonrasında müzikle ilgili alanlarda istihdam edilmesi | Konservatuar öğrencilerinin öğrencilik döneminde ve mezuniyet sonrasında çalışabilecekleri alanların araştırılması |
2 | Müzik sektörünün konservatuvar öğrencisinden beklentileri | Müzik mesleğinin konservatuvar dışında ticaret yaptığı alanların belirlenmesi |
3 | Müzik endüstrisi ve konservatuarlar arasındaki ilişkiler | Müzik mesleğinin konservatuvar dışında ticaretinin yaptığı alanların araştırılması |
4 | Müzik sektörü ve konservatuvarlar arasındaki ilişkiler | Konservatuvar öğrencilerinin bulunduğu şehirdeki müzik sektörü hakkında alan araştırması yapması |
5 | Konservatuvar öğrencisi profilinin müzik sektöründen algılanışı.. | Türkiyede konservatuvar öğrencilerinin müzik sektörü ve müzik mesleği konusundaki algılarının araştırılması |
6 | Pedagojik formasyon derslerinin pratikteki uygulamaları | Öğretmenlik formasyonu derslerinin müzik öğretmenliği mesleğindeki karşılıklarının araştırılması |
7 | Enstrüman becerisinin müzik öğretmenliği seçimindeki yeri ve önemi | Enstrüman ve piyano çalma becerisinin müzik öğretmenliği mesleğindeki öneminin tartışılması |
8 | Genel tekrar | Öğrenilen bilgilerin ara sınav aracılığıyla tekrar edilmesi |
9 | Konservatuvar eğitimiyle müzik sektöründe serbest çalışmalar ile ilgilenmenin yolları | Müzik sektöründe bireysel olarak yapılabilecek serbest çalışmaların araştırılması |
10 | Proje üretme | Müzik mesleği ile ilgili müzik sektöründe ticari anlamda yeni projeler üretilmesi |
11 | Belediyeler bünyesinde açılan müzik ve enstrüman icracılığı kursları | Okulun bulunduğu il veya ilçelerde belediyeler tarafından açılan halk eğitim merkezi ve diğer kurumsal faliyetler hakkında bilgi toplanması |
12 | Birebir veya toplu müzik dersleri eğitimi | Enstrüman veya toplu müzik derslerinin nasıl yapılabileceği konusunda ön bilgiler |
13 | Enstrüman yapım ve satımı | Enstrüman yapılm bölümü öğrencisi olmayan öğrencilerin de bu konuyla ilgili becerilerininin ve isteklerinin tartışılması |
14 | Genel tekrar | Bu dönemde öğrenilen bilgilerin yıl sonu final sınavı ile tekrar edilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim görevlisi Dr. Cengiz Atlan ders notları |
Ders Kaynakları | Özcan Demirel "Eğitimde Program Geliştirme" Ali Uçan "Müzik Eğitimi" Nuray Senemoğlu "Gelişim Öğrenme ve Öğretim" |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Konservatuvar mezunlarının iş olanakları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Formasyon derslerinin işlevini öğrenir. | ||||||||||||
3 | Mesleği ile ilgili kurumlar ile iletişime geçme ve kendi profilini ortaya koyma becerisini kazanır. | ||||||||||||
4 | Bireysel ve toplu müzik dersleri verir. | ||||||||||||
5 | Müzik sektörü hakkında bilgi sahibi olur ve kendi yeterliliklerine uygun alanları belirler. | ||||||||||||
6 | Müzik mesleği ile ilgili projeler üretir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |