Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müzik Endüstrisine Giriş DKS 451 7 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri

--------

Önerilen Seçmeli Dersler

----------

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Konservatuvar öğrencilerinin  öğrenci oldukları dönemde ve mezun olduktan sonraki dönemdeki müzik endüstrisi ile olan ilişkilerini ve iş alanlarının tanıtılması ve buna göre kendilerinin geliştirilmesi gereken yönlerinin geliştirilmesi ve hedeflerinin belirlenmesi 

Dersin İçeriği

Müzik Endüstrinin tanımı,  müziğin Türkiye'deki endüstriyel boyutu, konservatuvar öğrencilerinin istihdam edilebileceği iş alanları, kurumsal ilişkiler konusundaki iletişim tecrübe ve bilgi, akademik cv (özgeçmiş) hazırlama, 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Konservatuvar mezunlarının iş olanakları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Formasyon derslerinin işlevini öğrenir.
3 Mesleği ile ilgili kurumlar ile iletişime geçme ve kendi profilini ortaya koyma becerisini kazanır.
4 Bireysel ve toplu müzik dersleri verir.
5 Müzik sektörü hakkında bilgi sahibi olur ve kendi yeterliliklerine uygun alanları belirler.
6 Müzik mesleği ile ilgili projeler üretir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Konservatuar öğrencilerinin öğrencilik ve mezuniyet sonrasında müzikle ilgili alanlarda istihdam edilmesi Konservatuar öğrencilerinin öğrencilik döneminde ve mezuniyet sonrasında çalışabilecekleri alanların araştırılması
2 Müzik sektörünün konservatuvar öğrencisinden beklentileri Müzik mesleğinin konservatuvar dışında ticaret yaptığı alanların belirlenmesi
3 Müzik endüstrisi ve konservatuarlar arasındaki ilişkiler Müzik mesleğinin konservatuvar dışında ticaretinin yaptığı alanların araştırılması
4 Müzik sektörü ve konservatuvarlar arasındaki ilişkiler Konservatuvar öğrencilerinin bulunduğu şehirdeki müzik sektörü hakkında alan araştırması yapması
5 Konservatuvar öğrencisi profilinin müzik sektöründen algılanışı.. Türkiyede konservatuvar öğrencilerinin müzik sektörü ve müzik mesleği konusundaki algılarının araştırılması
6 Pedagojik formasyon derslerinin pratikteki uygulamaları Öğretmenlik formasyonu derslerinin müzik öğretmenliği mesleğindeki karşılıklarının araştırılması
7 Enstrüman becerisinin müzik öğretmenliği seçimindeki yeri ve önemi Enstrüman ve piyano çalma becerisinin müzik öğretmenliği mesleğindeki öneminin tartışılması
8 Genel tekrar Öğrenilen bilgilerin ara sınav aracılığıyla tekrar edilmesi
9 Konservatuvar eğitimiyle müzik sektöründe serbest çalışmalar ile ilgilenmenin yolları Müzik sektöründe bireysel olarak yapılabilecek serbest çalışmaların araştırılması
10 Proje üretme Müzik mesleği ile ilgili müzik sektöründe ticari anlamda yeni projeler üretilmesi
11 Belediyeler bünyesinde açılan müzik ve enstrüman icracılığı kursları Okulun bulunduğu il veya ilçelerde belediyeler tarafından açılan halk eğitim merkezi ve diğer kurumsal faliyetler hakkında bilgi toplanması
12 Birebir veya toplu müzik dersleri eğitimi Enstrüman veya toplu müzik derslerinin nasıl yapılabileceği konusunda ön bilgiler
13 Enstrüman yapım ve satımı Enstrüman yapılm bölümü öğrencisi olmayan öğrencilerin de bu konuyla ilgili becerilerininin ve isteklerinin tartışılması
14 Genel tekrar Bu dönemde öğrenilen bilgilerin yıl sonu final sınavı ile tekrar edilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim görevlisi Dr. Cengiz Atlan  ders notları 

Ders Kaynakları

Özcan Demirel "Eğitimde Program Geliştirme" Ali Uçan "Müzik Eğitimi" Nuray Senemoğlu "Gelişim Öğrenme ve Öğretim"

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Konservatuvar mezunlarının iş olanakları hakkında bilgi sahibi olur. 5 5 5 5 5 5 5 5
2 Formasyon derslerinin işlevini öğrenir.
3 Mesleği ile ilgili kurumlar ile iletişime geçme ve kendi profilini ortaya koyma becerisini kazanır.
4 Bireysel ve toplu müzik dersleri verir.
5 Müzik sektörü hakkında bilgi sahibi olur ve kendi yeterliliklerine uygun alanları belirler.
6 Müzik mesleği ile ilgili projeler üretir. 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Uygulama) 3 8 24
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5