Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Eğitimine Giriş I | DKS 419 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Ses Eğitimi alanı için temel davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Diyafram nefesi, postür ve şarkı söyleme teknikleri üzerinde çalışılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
2 | İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Sesin güç kaynağı olan solunumun önemi ve doğru nefesalma tekniğini öğrenirler | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Postür kullanımını çözümler | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Postür kullanımını çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
6 | 2 li, 3 lü ve 4 lü ses egzersizlerinin sese olumlu etkilerini kazanırlar, | Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
7 | Forse etmeden şarkı söylemeyi alışkanlık haline getirir. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu. | |
1 | Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu. | |
2 | İnsan sesinin güç kaynakları Ses organlarının doğru kullanımı. Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğinin öğretilmesi. | |
2 | İnsan sesinin güç kaynakları Ses organlarının doğru kullanımı. Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğinin öğretilmesi. | |
3 | 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. | |
3 | 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. | |
4 | 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. | |
4 | 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. | |
5 | Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı. | |
5 | Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı | |
6 | Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı. | |
6 | Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı. | |
7 | Müzik cümleleri ile uygulama. | |
7 | Müzik cümleleri ile uygulama. | |
8 | Müzik cümleleri ile uygulama. | |
8 | Müzik cümleleri ile uygulama. | |
9 | Postür kullanımının benimsetilmes | |
9 | Postür kullanımının benimsetilmesi. | |
10 | Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması. | |
10 | Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması | |
11 | Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması | |
11 | Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması. | |
12 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi. | |
12 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi | |
13 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi. | |
13 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi. | |
14 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi. | |
14 | Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Saip Egüz Çoksesli Halk Türküleri, Nilgün Sazak nota arşivi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar | 5 | 5 | ||||||||||
2 | İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar | 1 | 2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 3 | 1 | 3 |
3 | Sesin güç kaynağı olan solunumun önemi ve doğru nefesalma tekniğini öğrenirler | 2 | 4 | 5 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 2 |
4 | Postür kullanımını çözümler | 3 | 2 | ||||||||||
5 | Postür kullanımını çözümler. | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 4 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 |
6 | 2 li, 3 lü ve 4 lü ses egzersizlerinin sese olumlu etkilerini kazanırlar, | 3 | 3 | 1 | |||||||||
7 | Forse etmeden şarkı söylemeyi alışkanlık haline getirir. | 1 | 1 | 3 | 0 | 1 | 4 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 30 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 247 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |