Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ses Eğitimine Giriş I DKS 419 7 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Ses Eğitimi alanı için temel davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. 

Dersin İçeriği

 

Diyafram nefesi, postür ve şarkı söyleme teknikleri üzerinde çalışılacaktır. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar Anlatım, Sözlü Sınavlar,
2 İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
3 Sesin güç kaynağı olan solunumun önemi ve doğru nefesalma tekniğini öğrenirler Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınavlar,
4 Postür kullanımını çözümler Anlatım, Tartışma, Sözlü Sınavlar,
5 Postür kullanımını çözümler. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
6 2 li, 3 lü ve 4 lü ses egzersizlerinin sese olumlu etkilerini kazanırlar, Tartışma, Sözlü Sınavlar,
7 Forse etmeden şarkı söylemeyi alışkanlık haline getirir. Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu.
1 Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu.
2 İnsan sesinin güç kaynakları Ses organlarının doğru kullanımı. Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğinin öğretilmesi.
2 İnsan sesinin güç kaynakları Ses organlarının doğru kullanımı. Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğinin öğretilmesi.
3 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması.
3 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması.
4 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması.
4 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması.
5 Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı.
5 Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı
6 Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı.
6 Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı.
7 Müzik cümleleri ile uygulama.
7 Müzik cümleleri ile uygulama.
8 Müzik cümleleri ile uygulama.
8 Müzik cümleleri ile uygulama.
9 Postür kullanımının benimsetilmes
9 Postür kullanımının benimsetilmesi.
10 Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması.
10 Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması
11 Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması
11 Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması.
12 Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi.
12 Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi
13 Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi.
13 Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi.
14 Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi.
14 Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Saip Egüz Çoksesli Halk Türküleri,

Nilgün Sazak nota arşivi. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir.
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır.
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar 5 5
2 İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar 1 2 5 0 0 0 0 1 0 3 1 3
3 Sesin güç kaynağı olan solunumun önemi ve doğru nefesalma tekniğini öğrenirler 2 4 5 0 0 1 0 1 0 2 0 2
4 Postür kullanımını çözümler 3 2
5 Postür kullanımını çözümler. 0 1 1 0 2 4 1 1 0 0 1 1
6 2 li, 3 lü ve 4 lü ses egzersizlerinin sese olumlu etkilerini kazanırlar, 3 3 1
7 Forse etmeden şarkı söylemeyi alışkanlık haline getirir. 1 1 3 0 1 4 1 1 0 0 1 1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 8 8
Final 1 8 8
Ara Sınav 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Final 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 30 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 247
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,88
Dersin AKTS Kredisi 5