Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma III | TMB 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekip halinde 2 sesli solfej okması yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | 2 sesli dikte yazar. | Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Farklı tonalitelerde solfej okur ve çözümlemesini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Farklı tartımlarda solfej ve ritmik okuma yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bir solfej parçasına eşlik akorları yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Suspended (askıya alınmış) akorlar ve Lavignac solfej-dikte çalışmaları 110-114 arası. 2 sesli solfejler | |
2 | artırılmış, eksiltilmiş 5'li ve 7'li akorlar ve solfej, Lavignac solfej-dikte çalışmaları 115-118 arası. 2 sesli solfejler | |
3 | Motif, Cümle ve Form bilgisine giriş. Lavignac solfej-dikte çalışmaları 119-122 arası. 2 sesli solfejler | |
4 | A B A form yapısı Lavignac solfej-dikte çalışmaları 123-128 arası. 2 sesli solfejler | |
5 | Uzatma bağı konusu ve Lavignac solfej-dikte çalışmaları 129-133 arası. | |
6 | 3 sesli solfeje giriş. Kanonik solfej çalışmalarının devamı. Özaltunoğlu ve Lavignac 135-136 | |
7 | Kromatik seslere giriş ve Lavignac solfej-dikte çalışmaları 138-142 arası. | |
8 | Vize haftası | |
9 | Yönelme konusu (Do majör Sol majör) ve Lavignac solfej-dikte çalışmaları 143-146 arası. | |
10 | Fa anahtarınaYönelme konusu (Do majör Fa majör-minör) ve Lavignac solfej-dikte çalışmaları 94-99 arası. | |
11 | Dominant 7'li akorunun solfejde kullanım yerleri ve konu ile ilgili duyum, solfej ve dikte çalışmaları 101-109 arası hızlı solfej okuma | |
12 | Transpoze konusuna giriş ve yakın tonlara transpoze çalışmaları Sol majör tonunda 110-111. | |
13 | Akor sırasına giriş ve akor sırasından melodi yazma ve okuma çalışmaları. Mi minör tonunda 112-117 arası. | |
14 | Akor sırasına giriş ve akor sırasından melodi yazma ve okuma çalışmaları devamı. Fa majör ve Re minör tonuna giriş. Lavignac solfej okuması 119-120/124/126. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ekip halinde 2 sesli solfej okması yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | 2 sesli dikte yazar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Farklı tonalitelerde solfej okur ve çözümlemesini yapar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Farklı tartımlarda solfej ve ritmik okuma yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Bir solfej parçasına eşlik akorları yazar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 25 | 100 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |