Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma III TMB 203 3 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ekip halinde 2 sesli solfej okması yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 2 sesli dikte yazar. Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Farklı tonalitelerde solfej okur ve çözümlemesini yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Farklı tartımlarda solfej ve ritmik okuma yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Bir solfej parçasına eşlik akorları yazar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Suspended (askıya alınmış) akorlar ve Lavignac solfej-dikte çalışmaları 110-114 arası. 2 sesli solfejler
2 artırılmış, eksiltilmiş 5'li ve 7'li akorlar ve solfej, Lavignac solfej-dikte çalışmaları 115-118 arası. 2 sesli solfejler
3 Motif, Cümle ve Form bilgisine giriş. Lavignac solfej-dikte çalışmaları 119-122 arası. 2 sesli solfejler
4 A B A form yapısı Lavignac solfej-dikte çalışmaları 123-128 arası. 2 sesli solfejler
5 Uzatma bağı konusu ve Lavignac solfej-dikte çalışmaları 129-133 arası.
6 3 sesli solfeje giriş. Kanonik solfej çalışmalarının devamı. Özaltunoğlu ve Lavignac 135-136
7 Kromatik seslere giriş ve Lavignac solfej-dikte çalışmaları 138-142 arası.
8 Vize haftası
9 Yönelme konusu (Do majör Sol majör) ve Lavignac solfej-dikte çalışmaları 143-146 arası.
10 Fa anahtarınaYönelme konusu (Do majör Fa majör-minör) ve Lavignac solfej-dikte çalışmaları 94-99 arası.
11 Dominant 7'li akorunun solfejde kullanım yerleri ve konu ile ilgili duyum, solfej ve dikte çalışmaları 101-109 arası hızlı solfej okuma
12 Transpoze konusuna giriş ve yakın tonlara transpoze çalışmaları Sol majör tonunda 110-111.
13 Akor sırasına giriş ve akor sırasından melodi yazma ve okuma çalışmaları. Mi minör tonunda 112-117 arası.
14 Akor sırasına giriş ve akor sırasından melodi yazma ve okuma çalışmaları devamı. Fa majör ve Re minör tonuna giriş. Lavignac solfej okuması 119-120/124/126.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Ekip halinde 2 sesli solfej okması yapar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 2 sesli dikte yazar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 Farklı tonalitelerde solfej okur ve çözümlemesini yapar 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
4 Farklı tartımlarda solfej ve ritmik okuma yapar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
5 Bir solfej parçasına eşlik akorları yazar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 4 25 100
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,08
Dersin AKTS Kredisi 4