Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı V (Viyola) CVI 411 7 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FUNDA ESİN
Dersi Verenler Doç.Dr. FUNDA ESİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Saz semaisi formunu tanımak ve bu formdaki örnek eserleri icra edebilmek. Ferahfeza ve Acem Aşiran makan dizilerinin ve bu makam dizilerine örnek eserlerinin icra edilebilmesi. Sonate formunda bir eser çalabilmek. Hem sağ kol hemde sol el hareketlerini pekiştirmek için farklı nota ve bağlı çalma teniklerinde kromatik çalış konusu. Sol el tekniğinin gelişmesi için 2. ve 3. pozisyon parmak teknikleri.

Dersin İçeriği

Saz semaisi formu hakkında genel bilgi ve bu formda Acem Aşiran örnek eserler. Ferahfeza ve Acem Aşiran Hakkında genel bilgi ve bu konuda örnek eserler. Sol el tekniğinin kromatik ses dizilerinde gelişimi için uygulama çalışmaları ve bu çalışmaların kapsamında sağ kol bağlı çalım tekniklerinin de pekiştirilmesi. İleri seviye sol el tekniğinde 2. ve 3. pozisyon parmak teknikleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Saz semaisi,peşrev,medhal formunda eserler icrası gelişir.
2 Acem Aşiran, Ferahfeza makam dizilerini çalış teknikleriyle geliştirir.
3 İleri seviye yay ve sol el tekniği gelişir.
4 Çok bağlı yay tekniğini pekişir
5 Acilitesini geliştirir.
6 Sonat formunda yorumlamayı pekiştirir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Saz semaisi formu ve Acem Aşiran makam dizisi hakkında genel bilgi.Acem Aşiran saz semaisi-Erol Sayann TRT
2 No1,2,3 Kayser Viola Method 36 Studies op.20 (Viola: op.55)
3 2.Haftanın tekrarı. İleri seviye bölümünden sayfa:16 ilk 4satır ve fa majör gamı,sayfa:17 no8 Hans Sitt Praktische Viola Method
4 Acem Aşiran Medhal-Aydın Oran /İleri seviye bölümünden sayfa:19 ilk 2 satır ve fa,sol majör gamları sayfa:20 nno13 TRT / Hans Sitt Praktische Viola Method
5 Sonate Sol minör-Hennry Eccles 1.2. bölümler. İstanbul Ünv. Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi.
6 Sayfa:40 Kromatik sesler konusu (ileri seviye kısmından). Hans Sitt Praktische Viola Method
7 1.Haftanın tekrarı. TRT
8 Vize
9 No1,2 / Nihavend peşrev Gazi Giray Han 24 Leichte Melodische Viola Studie-Op.86 Johannes Palaschko /TRT
10 2. ve 3. haftaların tekrarı.
11 Sayfa:40 Kromatik sesler konusu (ileri seviye kısmından). Hans Sitt Praktische Viola Method
12 Ferahfeza Peşrev-Zeki Mehmet Ağa TRT
13 9..Hafta tekrarı
14 Genel tekrar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

TRT, Kayser Viola Method 36 Studies op.20 , İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı kütüphanesi. Hans Sitt Practical Viola Method İleri Seviye Kısmı. 24 Leichte Melodische Viola Studie Johannes Palaschko. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur.
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar.
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır.
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir.
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır.
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir.
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir.
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır.
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir.
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Saz semaisi,peşrev,medhal formunda eserler icrası gelişir.
2 Acem Aşiran, Ferahfeza makam dizilerini çalış teknikleriyle geliştirir.
3 İleri seviye yay ve sol el tekniği gelişir.
4 Çok bağlı yay tekniğini pekişir
5 Acilitesini geliştirir.
6 Sonat formunda yorumlamayı pekiştirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Ara Sınav 80
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Final 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5