Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı III (Klarnet) | CKL 311 | 5 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak Klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak Karnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olkmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Klarnetin 3.5 oktav olan tüm seslerine hakim olmak bu seslerde etüt ve eser icra edilmesi Türk Müziği makamları öğretip icra teknik bilgileri verilip nota ile icra edilmesi klarnetle dönem içinde öğretilen makamlarda seyir icra edilmesi.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | rast makamı icra becerisinin kazanılması. | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
2 | kürdi makamı icra becerisinin kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | 2/4 3/4 ve 4/4 usullerdeki eserlerin icra becerisinin kazanılması . | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Nihavend makamının icra becerisinin kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | 8 lik ve16 lık notaları icra etme becerisinin kazanılmas. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Hicaz hümayün makamının icra becerisinin kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | hicazkar makamında icra becerisi kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rast makamında 3/4lük gül ağacı değilem adlı eser dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi |
2 | Rast makamında seyir ve Rast peşrev(Refik Fersan) dinletimesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
3 | Kürdi Makamında seyir ve Kürdi peşrev (kantemiroğlu) dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
4 | kürdi makamında 4/4lük Oldumu ya adlı eserin dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
5 | Hüseyni makamında seyir ve Hüseyni peşrev(Andon efendi) dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
6 | Hüseyni makamında 2/4 lük Çeçen kızı adlı eser dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
7 | Mini Mini Nihavend peşrev dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
8 | Nihavend Longa dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
9 | Nihavend Longa tekrar edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
10 | Hicaz hümayün makamında seyir ve peşrev(veli dede) dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
11 | Hicaz hümayün peşrev tekrar icra edilmesi ve dinletilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
12 | Hicazkar makamında seyir ve peşrev (cemil bey)dinletilmesi ve icra edilmesi edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
13 | Hicazkar makamında seyir ve peşrev (cemil bey) tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
14 | Genel tekrar . |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
Ders Kaynakları | Türk Müziği Klarnet eğitimi kitabı metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı öğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | rast makamı icra becerisinin kazanılması. | ||||||||||||
2 | kürdi makamı icra becerisinin kazanılması. | ||||||||||||
3 | 2/4 3/4 ve 4/4 usullerdeki eserlerin icra becerisinin kazanılması . | ||||||||||||
4 | Nihavend makamının icra becerisinin kazanılması. | ||||||||||||
5 | 8 lik ve16 lık notaları icra etme becerisinin kazanılmas. | ||||||||||||
6 | Hicaz hümayün makamının icra becerisinin kazanılması. | ||||||||||||
7 | hicazkar makamında icra becerisi kazanılması. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |