Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı II (Tanbur) | CTA 212 | 4 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Çalgı I |
Önerilen Seçmeli Dersler | Muzik Aritmetiği ve Ses Sistemleri, Meşk I-II, Mevlevi Ayinleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KORKUTALP BİLGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tanbur çalgısını çalmak için temel teknik kazanımları sağlamak |
Dersin İçeriği | Sağ-sol el koordinasyonu için orta seviye temrin ve etüdler, çalgı parçaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tanbur tekniği geliştirilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
2 | Sağ ve sol el koordinasyonu sağlanır. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Nevâ makamının icrası öğrenilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Bayati makamının icrası öğrenilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Uşşâk makamının icrası öğrenilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nevâ Kâr | |
2 | Nevâ Kâr | |
3 | Nevâ Kâr | |
4 | Nevâ Kâr, Etüd no.4 | |
5 | Nevâ Kâr, Etüd no.4 | |
6 | Performans değerlendirme | |
7 | Bayati Peşrev - Seyfettin Osmanoğlu | |
8 | Yıliçi sınavı | |
9 | Bayati Peşrev - Seyfettin Osmanoğlu | |
10 | Bayati Peşrev - Seyfettin Osmanoğlu, Etüd no.5 | |
11 | Uşşak Saz Semâîsi - Salih Dede, Etüd no.5 | |
12 | Performans değerlendirme, Uşşak Saz Semâîsi - Salih Dede | |
13 | Performans değerlendirme, Uşşak Saz Semâîsi - Salih Dede | |
14 | Uşşak Saz Semâîsi - Salih Dede, Etüd no.5 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili temrin, etud ve eser notaları calısılacağı zaman hoca tarafından verilir. |
Ders Kaynakları | Öğr. Gör. Korkutalp Bilgin'in tamamlanmamış, basılmamış tanbur metodu. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tanbur tekniği geliştirilir. | ||||||||||||
2 | Sağ ve sol el koordinasyonu sağlanır. | ||||||||||||
3 | Nevâ makamının icrası öğrenilir. | ||||||||||||
4 | Bayati makamının icrası öğrenilir. | ||||||||||||
5 | Uşşâk makamının icrası öğrenilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |