Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Bağlama) | CBA 211 | 3 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bağlamanın tutuluşu, sağ ve sol el tekniklerinin geliştirilmesi, Naturel Sesler ve 1/4-1/8 notaların tezene vuruşları, Tartım kalıpları, Halk Ezgileri ve arızalı sesler ve Usullerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bağlamanın tutuluşu, Sol el pozisyonu, perdelere basış, tezenenin telde çalışması, Tezenenin yukarıdan aşağıya doğru vuruşu, naturel seslerin bağlamadaki yerleri, 1., 2. ve 3. parmağın kullanımı, Dört onaltılıktan oluşan tartım kalıbı, sekizlik ve onaltılıktan oluşan tartım kalıbı, senkoplu tartım kalıbı ve noktalı sekizlik ve onaltılık tartım kalıpları ve tezene vuruşları, Si bemol, Si Bemol 2, Mi Bemol, Mi Bemol 2, Fa diyez ve Do diyez seslerinin bağlamadaki yerleri, 3/8, 6/8, 12/8, 5/8, 10/8, 7/8, 9/8 usûller ve tezene vuruşları.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yöresel Tavırları (Zeybek, Konya, Silifke, Yozgat, Teke Yöresi) Öğrenmeye Hazır Durumdadır. | ||
2 | Yöresel Tavırları (Zeybek, Konya, Silifke, Yozgat, Teke Yöresi) Öğrenmeye Hazır Durumdadır. | ||
3 | Yöresel Tavırları (Zeybek, Konya, Silifke, Yozgat, Teke Yöresi) Öğrenmeye Hazır Durumdadır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bağlamanın Tutuluşu | |
2 | Sol El Pozisyonu ve Perdelere Basış | |
3 | Sağ El Pozisyonu (Tezenenin Tutuluşu) ve Alıştırmalar | |
4 | Tezenenin Yukarıdan Aşağıya Doğru Vuruşu | |
5 | La ve Si Notalarının Bağlamadaki Yeri, 1. Parmağın Kullanımı | |
6 | Do Sesinin Bağlamadaki Yeri, 1. ve 2. Parmağın Kullanımı | |
7 | Re, Mi, Fa, Sol Seslerinin Bağlamadaki Yerleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tartım Kalıpları | |
10 | Si Bemol Sesinin Bağlamadaki Yeri ve 4. Parmağın Kullanımı | |
11 | Mi Bemol ve Mi Bemol 2 Sesinin Bağlamadaki Yeri ve Alıştırmalar | |
12 | 3/8, 6/8 ve 12/8 Usûl ve Tezene Vuruşları | |
13 | 5/8, 7/8, 9/8 ve 10/8 Usûller ve Tezene Vuruşları | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | EKİCİ, Savaş (2020) "Bağlama Eğitimi Yöntem ve Teknikler", Yurt Renkleri Yayınevi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yöresel Tavırları (Zeybek, Konya, Silifke, Yozgat, Teke Yöresi) Öğrenmeye Hazır Durumdadır. | ||||||||||||
2 | Yöresel Tavırları (Zeybek, Konya, Silifke, Yozgat, Teke Yöresi) Öğrenmeye Hazır Durumdadır. | ||||||||||||
3 | Yöresel Tavırları (Zeybek, Konya, Silifke, Yozgat, Teke Yöresi) Öğrenmeye Hazır Durumdadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |