Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Klarnet) | CKL 211 | 3 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klarnetin tarihi klarnetin bölümlerİ ve yapısal özelliklerinin anlatılmasI Klarnetin düzgün tutuşu ve üflemesi 1.oktav seslerin öğretilmesi ve etüt çaldırılması Türk Müziği makamları öğretip icra teknik bilgileri verilip nota ile icra edilmesilarnet hakkında genel bilgi kazandırmak Klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek. ilgili alan derslerine katkı sağlamak Klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olkmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırmaK
|
Dersin İçeriği | Klarnetin tarihi klarnetin bölümlerİ ve yapısal özelliklerinin anlatılmasI Klarnetin düzgün tutuşu ve üflemesi 1.oktav seslerin öğretilmesi ve etüt çaldırılması Türk Müziği makamları öğretip icra teknik bilgileri verilip nota ile icra edilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klarnetin tutuş tekniği ve üfleme becerisi kazanırsı | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | Klarnetin tutuş tekniği ve üfleme becerisi kazanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Klarnetin 1 .oktav natürel seslerin öğrenmesi ve beceri kazanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Klarnetin 1 .oktav Yarımseslerin öğrenmesi ve beceri kazanması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Klarnet nota larının portedeki yerlerini öğrebilmesi ve icra becerisi kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | 1/4 lük 1/8 lik es ve nota değerlerini klarnetle çalabilme becerisi kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klarnetin dünya ve Türkiye deki tarihinin anlatılması. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
2 | Klarnetin tutuşu ve üflemesini gösterilip öğretilmesi. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
3 | Klarnetin 1. Oktav natürel seslerinin gösterilip öğretilmesi. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
4 | Klarnetin 1. Oktav natürel seslerinde Etüt çalışması. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
5 | Klarnetin 1. oktav yarım seslerinin gösterip öğretilmesi. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
6 | Klarnetin 1. Oktav karışık sesleri ile Etüt çalışması. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
7 | Klarnetin 1. Oktav natürel ve yarım seslerinde Etüt çalışması.. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
8 | Klarnetin 1. Oktav karışık sesleri ile Etüt çalışması. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
9 | Klarnetin 1. Oktav karışık sesleri ile Etüt çalışması. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
10 | Klarnetin 1.oktav kromatik seslerde etüt çalışması. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
11 | Klarnetin 1.oktavda atlamalı ses etüt çalışması. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
12 | Klarnetin1.oktavdan 2.oktava geçme pozisyonun gösterip öğretilmesi. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
13 | Klarnetin 1.oktavdan 2. oktava geçiş ses etüt çalışması . | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
14 | GENEL TEKRAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
Ders Kaynakları | Türk Müziği Klarnet eğitimi kitabı metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı öğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klarnetin tutuş tekniği ve üfleme becerisi kazanırsı | ||||||||||||
2 | Klarnetin tutuş tekniği ve üfleme becerisi kazanması | ||||||||||||
3 | Klarnetin 1 .oktav natürel seslerin öğrenmesi ve beceri kazanması | ||||||||||||
4 | Klarnetin 1 .oktav Yarımseslerin öğrenmesi ve beceri kazanması. | ||||||||||||
5 | Klarnet nota larının portedeki yerlerini öğrebilmesi ve icra becerisi kazanılması. | ||||||||||||
6 | 1/4 lük 1/8 lik es ve nota değerlerini klarnetle çalabilme becerisi kazanılması. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |