Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müzik Sosyolojisine Giriş | MUZ 215 | 5 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHİR MAK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hasan Hüseyin Şahin |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, müzik sosyolojisine bir giriş yapıp, müziğin sosyoloji gözüyle incelenmesinin gösterilmesi, müzik ve müzikal kültürlerin farklı toplumsal yapılarla ilişkilerini tartışmak ve bunun için gerekli kuramsal ve yöntemsel çerçeveyi tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Müzik sosyolojisini oluşturan, altkültür gibi, çeşitli kuramlar ve bunların uygulama yöntemleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyoloji kuramlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | müzik ve sosyoloji arasında bağlantı kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | müzik sosyolojisi perspektifinden değerlendirme yapmaya başlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | müzik, kültür ve toplum üzerinden analiz yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | müzik ve sosyoloji araştırmalarına ilgi duyar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | müzik ve sosyoloji alanında etkin düşünmeye başlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | müzik, sosyoloji nedir? | yok |
2 | disiplinler arası bir çalışma bağlamında müzik sosyolojisi nedir? | yok |
3 | müzik sosyolojisinin diğer disiplinler ile ilişkisi | yok |
4 | sosyolojinin diğer çalışma alanları nelerdir? | yok |
5 | toplum kavramsal olarak nedir? yaklaşımlar nelerdir? | yok |
6 | cemaat, topluluk, halk gibi genel kavramların tartışılması | yok |
7 | toplumsal rol modelleri nelerdir? | yok |
8 | toplumsallaşma nedir? müziğin toplumsallaşması nedir | yok |
9 | kültürel etkileşim tartışmalarının müzik üzerinden yapılması | yok |
10 | yabancılaşma nedir? | yok |
11 | müzik sosyolojisi üzerinden Türk müziğine bakış | yok |
12 | müzik sosyolojisi üzerinden halk müziğine bakış | yok |
13 | etkileşim bağlamında müzik sosyolojisi örnekleri | yok |
14 | bir müzik sosyoloğu gibi müziğe bakabilme becerisi | yok |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı ders notları |
Ders Kaynakları | Ayas, Güneş. (2016). Müzik sosyolojisi: sorunlar-yaklaşımlar-tartışmalar. İstanbul: Doğu Kitabevi Adorno, T. W. (2002). Essays on music. Londra: University of California GÜVEN, Uğur Zeynep; ERGUR, Ali. (2014). Dünyada ve Türkiye’de Müzik Sosyolojisinin Yeri ve Gelişimi. Sosyoloji Dergisi, 3 (29), 1-27. GÜNAY, E. (2006), Müzik Sosyolojisi, İstanbul: Bağlam Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyoloji kuramlarını bilir | ||||||||||||
2 | müzik ve sosyoloji arasında bağlantı kurar | ||||||||||||
3 | müzik sosyolojisi perspektifinden değerlendirme yapmaya başlar | ||||||||||||
4 | müzik, kültür ve toplum üzerinden analiz yapar | ||||||||||||
5 | müzik ve sosyoloji araştırmalarına ilgi duyar | ||||||||||||
6 | müzik ve sosyoloji alanında etkin düşünmeye başlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |